چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ساعت ۲۱:۲
لاریجانی:

اشتغالزایی فقط با جلب بخش خصوصی میسر می شود/لزوم توسعه صنعت گلخانه داری در خراسان شمالی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در دست دولت است درحالیکه رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور باید با جلب مشارکت بخش خصوصی انجام شود.
اشتغالزایی فقط با جلب بخش خصوصی میسر می شود/لزوم توسعه صنعت گلخانه داری در خراسان شمالی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه ای با مسئولان خراسان شمالی در شهر شیروان با اشاره به مهمترین دغدغه حال حاضر جوانان کشور در زمینه اشتغال و بیکاری، اظهار کرد: حل معضل بیکاری با فریاد زدن حل نمی شود.

لاریجانی با تصریح بر این مطلب که رونق بخشی به تولید، راهکار اصلی حل معضل بیکاری است، عنوان کرد: این رونق بخشی به بسترسازی نیاز دارد و به جلب مشارکت مردمی نیازمند است و دولت نمی تواند، بار اشتغالزایی کشور را بر عهده گیرد.

وی گفت: وظیفه دولت نظارت و هدایت بر امور است و تصدی گری باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که هنوز اقتصاد کشور در دست دولت است و متاسفانه این اقتصاد دولتی نیز فربه است.

لاریجانی در ادامه به مزیت های کشاورزی، گردشگری و صنعتی خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: رونق درآمد زایی در بخش کشاورزی خراسان شمالی باید با رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محقق شود که این توسعه، اشتغالزایی و ارزش افزوده اقتصاد کشاورزی را نیز برای استان به ارمغان می آورد.

وی اعلام کرد: بنده تلاش خواهم کرد تا در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در خراسان شمالی تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی همچنین به مسئولان خراسان شمالی توصیه کرد: صنعت گلخانه داری باید در خراسان شمالی رشد کند درحالیکه کشور و خراسان شمالی در این زمینه وضعیت ضعیفی دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به وزیر جهاد کشاورزی توصیه خواهم کرد که در این زمینه ورود جدی داشته باشد و البته با موافقت و اجازه رهبر، امکان اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این صنعت داده شده است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، با انتقاد از اینکه هنوز کشور فاقد سند آمایش سرزمینی است، درحالیکه تهیه و تدوین آن تکلیف شده بود، عنوان کرد: این مسئله یک نقص بزرگ برای کشور است.

لاریجانی افزود: با این وجود، برخی از استان ها به تدوین این سند را ورود کرده اند که آن را اقدامی مثبت می دانم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک