جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ساعت ۱۴:۵۳
مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی عنوان کرد:

رشد ۱۷ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در استان/برخورداری از معافیت مالیاتی با تسلیم به موقع اظهار نامه

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی وصول درآمدهای مالیاتی مستقیم و ارزش افزوده از سال 97 در مقایسه با سال 96، 17 درصد رشد یافت.
رشد 17 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در استان/برخورداری از معافیت مالیاتی با تسلیم به موقع اظهار نامه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، یوسف یعقوبی نژاد، مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: در خراسان شمالی در سال 97، 176 میلیارد تومان مالیات مستقیم و 106 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شد.

یعقوبی نژاد گفت: این درآمد حاصل شده از محل وصول مالیات، 96 درصد از کل درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی سال 97 بوده اند که البته تحقق آن در سطح کشور 97 درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این حجم از مالیات کسب شده از سال 97 در مقایسه با سال 96، 17 درصد رشد داشته است.

وی درباره ترکیب درآمدی مالیات های اخذ شده سال 97 بیان کرد: 28 درصد از درآمد مالیاتی یاد شده از محل عملکرد شرکت های دولتی و خصوصی، 23 درصد آن از محل حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی، شش درصد از صاحبان مشاغل، چهار درصد از  مستغلات، نقل و انتقالات، سر قفلی ها همچنین دو درصد متفرقه ( از جمله ارث) همچنین 37 درصد نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده وصول شده اند.

یعقوبی نژاد در ادامه عنوان کرد: از سال 87 ( آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ) تا به کنون 363 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده در استان وصول شده است که به این درآمد حاصل شده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، مناطق روستایی، مناطق روستایی فاقد دهیاری، مناطق عشایری واریز کرده ایم.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه هر ساله به تجار و تولیدکنندگان بابت تولید کالا و یا خرید کالایی که انجام می دهند مالیات ارزش افزوده را استرداد می کنیم، از سال 87 تا به کنون 34 میلیارد تومان به حساب آنان استرداد کرده ایم.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، درباره تسلیم اظهار نامه های مالیاتی نیز اعلام کرد: صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه جاری و اشخاص حقوقی و مستغلات نیز تا پایان تیر ماه امسال باید اظهار نامه های مالیاتی خود را به ادارات امور مالیاتی استان تسلیم کنند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: مودیان، اظهار نامه ها در مهلت قانونی از معافیت های قانونی مالیاتی برخوردار می شوند و درصورتیکه اظهار نامه ها به موقع تسلیم نشوند، مودیان علاوه بر اینکه از معافیت مالیاتی برخوردار نمی شوند، مشمول جریمه غیر قابل بخشش نیز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نسخه اینترنتی نرم افزار اظهار نامه ها در پایگاه سازمان امور مالیاتی برای مودیان قابلیت دسترسی دارد که تنظیم شوند.

 

افزون بر این، وی یادآور شد: اشخاصی که تا مبلغ 828 میلیون تومان ارائه خدمات و ارائه فروش توام با هم را در سال 97 داشته اند، می توانند بجای تسلیم اظهار نامه وارد سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی شوند و فرم بارگذاری شده را تنظیم کنند و از تسلیم اظهار نامه معاف شوند.

یعقوبی نژاد همچنین عنوان کرد: اشخاصی که سال اول فعالیت اقتصادی خود را پشت سر گذاشته اند باید اظهار نامه تسلیم کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: اشخاصی که متاثر از سیل و زلزله 50 درصد از دارایی هایشان را در سال 97 از دست داده اند باید اظهار نامه تسلیم کنند اما از پرداخت مالیات سال 97 معاف می شوند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی یادآور شد: مودیانی که توان پرداخت نقدی یکجا مالیات را ندارند، می توانند مالیات خود را طی چهار ماه به صورت اقساط مادی پرداخت کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک