جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ساعت ۱۳:۴۹

آمادگی ۱۷ داروخانه خراسان‌شمالی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از آمادگی 17 داروخانه در این استان برای اجرای مرحله دوم طرح غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد.
آمادگی 17 داروخانه خراسان‌شمالی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، علی یوسفی با اشاره به اینکه بنا به نوع وضعیت فشار خون پزشک داروی لازم برای کنترل این بیماری را تجویز می‌کند، اظهار کرد: داروخانه‌های استان در تامین داروهای مربوط به کنترل فشار خون بالا، کمبودی ندارند.

 

وی اضافه کرد: در صورت نیاز برای تامین دارو، داروخانه ها گزارش نیازمندی خود را به معاونت غذا و داروی دانشگاه اعلام کنند.

 

وی با بیان اینکه دو جلسه هماهنگی با داروسازان به منظور اجرای هرچه بهتر طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این معاونت برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در قالب پوستر اطلاعات مربوط به فشار خون بالا، نحوه کنترل و درمان آن چاپ و در سطح داروخانه‌های استان منتشر می شود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تاکید کرد: به تمام داروخانه‌های خراسان شمالی اعلام شده است که با توجه به شناسایی بیماران فشار خون بالا در حین و بعد از اجرای این طرح، داروهای مورد نیاز را تهیه کنند تا بیماران با مشکلی مواجه نشوند.

 

دکتر یوسفی اضافه کرد: در جلسه ای با موسسین داروخانه‌های همکار در طرح ملی کنترل فشار خون نیز تاکید شد تا با حساس‌زایی جامعه، اطلاعات لازم در مورد فشار خون بالا و نحوه کنترل آن را به مراجعان گوشزد کنند.

 

وی ادامه داد: اسامی داروخانه های همکار در بسیج ملی کنترل فشار خون برای وزارت بهداشت ارسال شده و در تمام شهرستان های استان حداقل یک داروخانه در اجرای طرح همکاری می‌کند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک