شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ساعت ۸:۲۶

بازنگری در هزینه های دولت با توجه به نوسانات بازار نفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای آنکه نوسانات بازار نفت بودجه را تحت تاثیر قرار ندهد در هزینه ها بازنگری کردیم اما عدد و ردیف مربوط به خیرین مدرسه‌ساز را تغییر نخواهیم داد.
بازنگری در هزینه های دولت با توجه به نوسانات بازار نفت,

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز ملی با نام «مهر خوبان» و نکوداشت خیر مدرسه‌ساز محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و شهری عصر امروز در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

در این مراسم نوبخت گفت: بدون تردید امروز همه اعضای این جمع یک فضیلت واحد و آوازه خیّر بودن را دارند و حضور امروز من هم در این مراسم به دلیل اهمیت حضور خیرین مدرسه ساز است. ایران جزو کشورهایی است که در ساخت مدرسه نسبت به سایر کشورها در چهار دهه گذشته رشد بالایی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: داشتن پول و ثروت به معنای آرامش روحی انسان‌ها نیست. توسعه انسانی یک شاخصه مهم در ارزیابی کشورها محسوب می‌شود؛ بدون تردید اقدام خیرین مدرسه ساز در این راستا بود تا یکی از مولفه های توسعه را در کشور رشد دهند و بدون تردید اقدامی که خیرین مدرسه ساز انجام می‌دهند دقیقاً در راستای شکل دادن یکی از محورهای توسعه است و در جهت رشد و توسعه‌ای که همه جهانیان دنبال آن هستند، اقدام کرده‌اند.

نوبخت ادامه داد: موظف هستیم در جهت حفظ غرور ملی تلاش کنیم و نباید غرورمان مخدوش شود. در سه مؤلفه از جمله مؤلفه اقتصادی دچار مضیقه هستیم و دو مؤلفه دیگر یعنی سلامت و امید به زندگی هم باید بکوشیم تا از بدو تولد مورد توجه قرار بگیرد.

نوبخت با اشاره به اینکه آموزش باید کمبود بعد اقتصادی را جبران کند، گفت: از خیرین که به توسعه آموزشی کمک می‌کنند تشکر می‌کنم، به عنوان نماینده دولت و سازمان توسعه گر کمال احترام را برای خیرین دارم، امیدوارم مسیری که اکنون این گروه در آن قرار دارند، رهروان زیادی داشته باشد و دولت هم در جایگاه خودش همراهی داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای آنکه نوسانات بازار نفت بودجه را تحت تاثیر قرار ندهد در هزینه‌ها بازنگری کردیم؛ در واقع در بودجه به دلیل مباحث تحریم، بازنگری در اعداد و ارقام کردیم؛ اما با وجود این تعهد کرده‌ایم که اگر نیاز به بازنگری در ردیف‌های بودجه باشد، اما عدد و ردیف مدرسه و کارهای نیمه تمام خیرین مدرسه ساز را تغییر نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از میزان در نظر گرفته شده بودجه به مدارس داده شد، تصریح کرد: اعتبار مربوط به تکمیل مدارس را صد درصد تخصیص می‌دهیم و اولین بخش از تعهدات پیش از پایان خردادماه تزریق می‌شود.

در این مراسم، مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و میزبان مراسم با بیان اینکه اینکه تعلیم و تربیت زیربنای رشد و تعالی ملت‌ها و مقام معلمان، مقام هدایت به سمت رستگاری است، افزود: گفتن از حافظی آسان است زیرا دغدغه‌ها و جنس نگرانی‌هایش از جنس آبادانی و توسعه کشور است و منشاء خلق مجموعه‌ای پربرکت چون جامعه خیرین مدرسه‌ساز شده است.

رخشانی مهر ادامه داد: شما خیرین مدرسه‌ساز الگویی زنده هستید برای کسانی که می‌خواهند به دور از هیاهو ببخشند و شراره‌های عشق و امید را در دل‌های دانش آموزان این مرز و بوم پرفروغ نگه دارند.

به گزارش مهر، خیر مدرسه‌ساز محمدرضا حافظی به دلیل کسالت در بیمارستان بستری است و مراسم نکوداشت وی در غیاب ایشان برگزار شد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک