یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ساعت ۸:۴۶
رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین خبر داد:

شیوع بیماری تب برفکی در دامهای سبک شهرستان اسفراین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسفراین گفت: چند مورد بیماری تب برفکی در دام سبک در چند واحد دامی روستایی و عشایری اسفراین مشاهده شده است.
شیوع بیماری تب برفکی در دامهای سبک شهرستان اسفراین ,

صفایی، رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: در پی گزارشات واصله و بازدید های کارشناسان شبکه دامپزشکی اسفراین چند مورد وقوع بیماری تب برفکی در دام های سبک چند واحد اپیدمیولوژیک روستایی و عشایری در شهرستان اسفراین مشاهده شد.

وی تصریح کرد: بنابر بررسی های انجام شده علت اصلی انتشار این بیماری در این واحد ها حمل و نقل غیر مجاز دام ، کوچ عشایر و عدم رعایت شرایط قرنطینه ای حمل از سوی برخی دلالان دام و دامداران است.

صفایی افزود: در صورت درگیری  دام ها با بیماری تب برفکی که از بیماری های اختصاصی دام است صدمات اقتصادی زیادی را برای دامداران بوجود می آید.

وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی اسفراین از کلیه دامداران ، عشایر و روستاییان محترم تقاضا دارد چنانچه قصد خرید یا فروش و جابجایی دام را داشتند ضمن مراجعه به این شبکه علاوه بر مطمئن شدن از سالم یا بیمار بودن دام نسبت به اخذ مجوز قرنطینه ای حمل اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی از بیماری های اختصاصی دام می باشد که قابل انتقال به انسان نمی باشد و خطری برای انسان ندارد.

انتهای پیام/ اسماعیل زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک