پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ساعت ۹:۷

افزایش ۶ برابری توزیع تخم نوغان در جاجرم/ تبدیل ۳۵ هکتار از اراضی به توتستان

مدیر جهادکشاورزی جاجرم گفت: هرساله ۵۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان توزیع می شد که در سال جاری با توزیع ۳۰۰ جعبه و تولید ۹تن پیله توانسته ایم قدم مثبتی را درراستای اشتغالزایی و درآمد برداریم.
افزایش 6 برابری توزیع تخم نوغان در جاجرم/ تبدیل 35 هکتار از اراضی به توتستان,

عباسیان،مدیر جهادکشاورزی جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصر اترک،با بیان اینکه یکی از صنایع شهرستان که درسال های اخیر تلاش بسیاری صورت گرفته است تا رونق گذشته را دوباره پیدا کند صنعت پرورش کرم ابریشم است، اظهار کرد: نوغانداری و تولید فرآورده های ابریشمی از جمله فعالیتهایی جانبی در كنار فعالیتهای اصلی كشاورزی است.

وی ابراز داشت: محصول اصلی حاصل از پرورش کرم ابریشم نخ ابریشمی می باشد که در ایران بیش از 95 درصد آن در تولید فرش به کار می رود که می توان گفت انحصاری است.

عباسیان ادامه داد: نخ ابریشمی به واسطه نرمی، شفافیت همراه با ظرافت و استحکام فوق العاده ای که دارد یکی از مهمترین و گرانبهاترین الیاف ها شمرده می شود.

وی گفت: ارتباط تنگاتنگی بین کشاورزی، صنعت، تجارت و بازرگانی در صنعت نوغانداری وجود دارد و این ارتباط همچون حلقه های یک زنجیر ه است، بنابراین عملکرد ناقص یک حلقه موجب محدودیت حلقه های دیگر و عملکرد مطلوب یکی سبب رشد و توسعه دیگر حلقه ها می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته و پتانسیل های موجود در این صنعت و دسترسی آسان به مواد اولیه می توان با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر تامین نیاز کشور محصولات ابریشمی بسیاری را به خارج از کشور صادر کرد.

عباسیان افزود: هرساله ۵۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان توزیع می شد که در سال جاری با توزیع ۳۰۰ جعبه و تولید ۹تن پیله توانسته قدم مثبتی را درراستای اشتغالزایی و درآمد داشته باشد لذا در سال آینده انتظارمی رود باتخصیص اعتبارات بلاعوض از محل اعتبارات سفر رهبری به استان که در اختیار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته، ۳۵ هکتار از اراضی به توتستان تبدیل  شود و  با ساخت جایگاه پرورش کرم این تولید به ۱۸ تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به اینکه زمان پرورش کرم نوغان ۲ ماه در سال بوده که از هر جعبه تا ۵۰ کیلوگرم گزارش شده است ابراز داشت: قیمت هرکیلو پیله در سال جاری ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ تقی زاده

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک