سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۱۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ساعت ۱۴:۴۹

پلمپ آموزشگاه اجراکننده ۲۰۳۰ / آیا نظارت بر مهدکودک‌ها و هنرکنده‌ها کافی است؟

انتشار تصاویر شنای مختلط و رقص کودکان در یکی از  آموزشگاه های آزاد خراسان شمالی در فضای مجازی از روز گذشته جنجال برانگیز شده و علاوه بر واکنش های فراوان فعالان فضای مجازی پای نماینده ولی فقیه در استان و معاون اداره فرهنگ و ارشاد را هم به میان کشیده است و این پرسش را به میان آورد که آیا برخورد با این مرکز مشکل را برطرف می کند؟
پلمپ آموزشگاه اجراکننده 2030 / آیا نظارت بر مهدکودک‌ها و هنرکنده‌ها کافی است؟,

به گزارش عصر اترک، روز گذشته تصاویری از کودکان دختر و پسر در یکی از آموزشگاه های آزاد تجسمی در شهرستان بجنورد منتشر شد که با واکنش گسترده فعالان فضای مجازی مواجه شد و بسیاری از این فعالان نسبت به وضعیت حاکم بر مهدهای کودک، ابراز نگرانی کردند.

این نگرانی ها منجر به واکنش حجت الاسلام یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد شد که در واکنش به این اقدام در گفتگو با رسانه های استان با هشدا ر به وقوع چنین هنجار شکنی هایی اعلام کرد: هر جا که هنجارشکنی و ناهنجاری در استان صورت بگیرد آن دسته از مدیرانی که مسئولیت دارند وظیفه رصد و نظارت را هم عهده‌دار باشند تا دیگر شاهد چنین حرکاتی نباشیم.

همچنین ابوالحسن حیدری ، معاون امور هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به حاشیه‌سازی‌های آموزشگاه آزاد تجسمی بجنورد گفت: دستور توقف ادامه فعالیت آموزشگاه آزاد تجسمی حاشیه‌ساز بجنورد تا اطلاع ثانوی صادر شد.

هر چند این اقدامات نشان دهنده این است که با این قبیل اقدامات که می توان آن را به نوعی اجرایی کردن سند 2030 نامید، به طور جدی برخورد خواهد شد اما با این حال تقلیل موضوع به همین مسأله، ساده‌انگاری و نادیده گرفتنِ فضای تربیتی حاکم بر مهدهای کودک و آموزشگاه های هنری است.

اتفاقات این چنینی زنگ هشداری است بر اینکه آیا تضمینی وجود دارد که موارد مشابه در سایر مهدها و آموزشگاه های استان وجود نداشته باشد؟ آیا دستگاه های متولی نظارت کافی بر محتوی آموزش های ارائه شده در این مراکز دارند؟ آیا پلمپ تنها یک مرکز می تواند راه حل نهایی این موضوع باشد و اینکه چه تضمینی وجود دارد، مرکز یاد شده و مراکز مشابه بار دیگر چنین اقدامی را تکرار نکنند؟

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک