جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۳:۱۶
در خراسان شمالی صورت گرفت؛

رشد ۲۳ درصدی حمایت مالی خیران از طرح های اکرام ایتام و محسنین/آغاز ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: خیران در سال گذشته200 میلیارد ریال در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین به حساب یتیمان و فرزندان دارای سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد استان واریز کردند که این حمایت مالی خیران در مقایسه با سال 96، 23 درصد رشد یافته بود.
رشد 23 درصدی حمایت مالی خیران از طرح های اکرام ایتام و محسنین/آغاز ساخت 1700 واحد مسکونی برای مددجویان ,

مجید الهی راد، مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت روز اکرام، اظهار کرد: در حال حاضر 44 هزار و 561 خانوار با جمعیت 137 هزار و 427 نفر از استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که هر ماه مستمری دریافت می کنند.

الهی راد افزود: 27 هزار و 599 خانوار از آنان در شهرهای استان و 16 هزار و 961 خانوار دیگر در روستاهای استان ساکن هستند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این، 12 هزار خانوار دیگر نیز تحت پوشش این اداره کل هستند که خدمات موردی در زمینه هایی از جمله مسکن، اشتغال، درمان و ... دریافت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به دو طرح اکرام ایتام و محسنین عنوان کرد : هر ساله با اجرای طرح اکرام ایتام نسبت به جذب خیران هم استانی و کشوری می پردازیم تا این خیران هر ماه مبالغی را در قالب حمایت مالی به حساب فرزندان یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان واریز کنند.

الهی راد افزود: در حال حاضر سه هزار و 188 نفر از یتیمان تحت پوشش این نهاد در قالب اجرای طرح اکرام ایتام از حمایت های مالی خیران برخوردار هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح محسنین نیز در راستای جذب خیران به منظور دریافت حمایت مالی آنان برای بهبود زندگی فرزندان دارای سرپرست نیازمند، ناتوان، سالمند و از کار افتاده اجرایی می شود، عنوان کرد: در حال حاضر در قالب اجرای طرح محسنین، سه هزار و 99 نفر از این فرزندان تحت پوشش حمایت مالی خیران هم استانی و کشوری قرار گرفته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه 24 هزار و 419 خیر هم استانی و کشوری ماهانه به حساب فرزندان یتیم و فرزندان دارای سرپرست ناتوان استان کمک های مالی واریز می کنند، عنوان کرد: در سال 97 این خیران 200 میلیارد ریال به حساب این مددجویان به عنوان کمک مالی واریز کردند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: حمایت مالی سال 97 این خیران در مقایسه با سال 96، 23 درصد رشد یافته بود.

در عین حال وی یادآور شد: در حال حاضر 17 یتیم و 319 فرزند دارای سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد استان، بدون حامی هستند که پوشش حمایت مالی این فرزندان نیز بسیار ضروری است، بنابراین امیدوار هستیم در ماه مبارک رمضان دیگر خیران این فرزندان را تحت پوشش حمایت مالی خود قرار دهند.

وی در خاتمه از آغاز ساخت بیش از هزار و 700 واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن در استان خبر داد و گفت: تامین منابع مالی برای ساخت واحدهای مسکونی از محل کمک های نیکوکاران، منابع دولتی و اعطای تسهیلات به مددجویان خواهد بود.

الهی راد افزود: این واحدهای مسکونی باید در سال جاری ساخته و تحویل مددجویان شوند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک