جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ساعت ۱۷:۳۰
در نشست خبری مرکز حفظ آثار سپاه به مناسبت فتح خرمشهر مطرح شد:

فرمول موفقیت در جنگ اقتصادی، مقاومت و ایستادگی است/ مرکز حفظ آثار سپاه، دارای تکمیل‌ترین پرونده اسناد شهدای استان است

جانشین فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) خراسان‌شمالی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر تهاجم سخت دشمن در مقاطع مختلف بخصوص هشت سال دفاع مقدس و نیز حماسه فتح خرمشهر، گفت: فرمول موفقیت در جنگ اقتصادی نیز، مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش عصراترک ابوالقاسم چمن، جانشین فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت سالروز گرامیداشت حماسه سوم خرداد، با اشاره به بیان امام خمینی (ره) که فتح خرمشهر را فتح ارزش ها نامیده اند، گفت: امروز حماسه فتح خرمشهر سرمشقی تاریخی برای همه انسان های آزادی خواه عالم شده که می توانند با الهام گیری  از آن، در برابر ابرقدرتها و مستکبران جهان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه  حماسه فتح خرمشهر، به الگویی برای جبهه مقاومت به حساب می آید، افزود: امروز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با همین شعار ایستادگی و مقاومت در برابر همه تهاجمات دشمن تمام قد ایستادگی می کند.

چمن با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر تهاجم سخت دشمن در مقاطع مختلف بخصوص هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: فرمول موفقیت در جنگ اقتصادی نیز، مقاومت و ایستادگی است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) اظهار کرد: نباید به حماسه فتح خرمشهر به عنوان یک اتفاق و حادثه تاریخی نگاه نکنیم، بلکه لازم است ابعاد مختلف این ایستادگی و مقاومت به طور مفصل در محافل و عرصه های مختلف به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه دبیری ستاد گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر به سپاه محول شده است از دستگاه های اجرایی خواست تا الگوی مقاومت را در مجموعه‌های خود عملیاتی کرده تا در خصوص بزرگداشت سالروز حماسه سوم خرداد شاهد تولید و برگزاری برنامه‌های خوبی از سوی مدیران اجرایی و فرهنگی استان باشیم.

 

در ادامه این جلسه حیدرعلی پورزاهد، مسئول مركز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بسيج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالي در خصوص برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: با توجه به اینکه فتح خرمشهر یکی از بهترین عملیات پدافندی در دفاع مقدس بوده، ۵۶۰ عنوان برنامه طی روزهای مختلف این هفته اجرا می‌شود که در همین راستای طی روز نخست از سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر از ظرفیت بسیج صداوسیما و هنرمندان استان از زبان فاخر اصحاب هنر بهره‌مند خواهیم شد.

وی غبار روبی مزار شهدا در تمام نقاط استان، دیدار با خانواده‌های شهدا، شرکت در نمازجمعه و خاطره گویی یادگاران فتح خرمشهر در بین خطبه‌های نماز جمعه، و برگزاری برنامه ویژه وحدت در شهرستان راز و جرگلان را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در استان عنوان کرد.

پورزاهد ادامه داد: در همین ایام،  10 تیم پزشکی در مرکز استان و 8 تیم پزشکی در شهرستان‌های مختلف با حضور در مناطق محروم خدمات پزشکی ارائه خواهند کرد.

مسئول مركز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بسيج و سپاه جوادالائمه (ع) در ادامه از تألیف و چاپ ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، اعزام ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان و دانشجویان و ۱۶۰ راوی به مناطق راهیان نور، آموزش ۷۰ راوی دفاع مقدس و برگزاری ۲۰۲ یادواره شهدا در این مرکز، خبر داد.

پورزاهد در پایان گفت: مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه، با جمع اوری اطلاعات ۲ هزار و ۷۶۰ شهید دفاع مقدس تکمیل‌ترین پرونده اسناد شهدای استان را در اختیار دارد.

انتهای پیام / ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک