پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ساعت ۹:۴۰
رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر بجنورد هشدار داد:

تهدید آینده گردشگری باباموسی با انتقال صنوف آلاینده به شمال شهر بجنورد

رئیس کمیسیون عمران،معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد در راستای ساماندهی صنوف آلاینده در شهر بجنورد، قول اعطای زمینی 32 هکتاری از منطقه گلستان شهر را داده است، اعلام کرد: استقرار برخی از صنوف آلاینده در مجاورت این منطقه مسکونی، آینده گردشگری منطقه باباموسی را به خطر می اندازد.
تهدید آینده گردشگری باباموسی با انتقال صنوف آلاینده به شمال شهر بجنورد,

سید محسن موسوی،رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: ساماندهی مشاغل صنوف آلاینده، دارای آیین نامه است و بر اساس این آیین نامه، مشاغل دسته بندی شده اند و ساماندهی این مشاغل در استان ها باید طبق این آیین نامه تدوین شده، انجام شوند.

موسوی بر لزوم ساماندهی صنوف آلاینده برای استقرار آنها در اراضی ای که جانمایی می شوند، تاکید کرد و گفت: جانمایی اراضی برای ساماندهی صنوف آلاینده در بجنورد باید با انتخاب مشاورانی به منظور انجام مطالعات بر اساس ملاحظات زیست محیطی، اکولوژیکی، اقلیمی و آب و هوایی انجام شود تا از اقدامات سلیقه ای جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب مشاوران و تامین اعتبار برای انجام این مطالعات حتی در این زمینه باید در کارگروه ساماندهی صنوف آلاینده شهر بجنورد تعیین تکلیف شود.

وی با یادآوری این مطلب که در راستای ساماندهی صنوف آلاینده در شهر بجنورد، شهرداری بجنورد قول اعطای زمینی 32 هکتاری از منطقه گلستان شهر را داده است، اعلام کرد: استقرار برخی از صنوف آلاینده در مجاورت این منطقه مسکونی و کوه باباموسی انتخاب اشتباهی است.

موسوی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در یک برنامه ریزی بلند مدت، منطقه باباموسی شهر بجنورد به لحاظ ایجاد فضاهای گردشگری آماده سازی شود، اختصاص این زمین 32 هکتاری به ساماندهی صنوف آلاینده در این نقطه از شهر بجنورد غلط است.

وی پیشنهاد کرد: این زمین 32 هکتاری شهرداری بجنورد به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شود و در مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان بر اساس انجام مطالعات فنی، چند نقطه را برای استقرار صنوف آلاینده دسته بندی شده، جانمایی کنند و به این طرح اختصاص دهند.

وی در بخشی یگر از سخن خود به مشاغل مزاحم نیز اشاره کرد و گفت: ورودی های شهر بجنورد به تصرف وانت بارهایی در آمده اند که در حال فروش کالاهای مختلف هستند و یک شرایط نازیبایی در ورودی های این شهر بوجود آورده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد همچنین یادآور شد: پارک این وانت بارها در این ورودی ها شهر حتی خطرات ترافیکی را به همراه دارد.

موسوی پیشنهاد کرد: شهرداری بجنورد بازارچه های محلی بسیار زیبا را برای استقرار این فروشندگان در شهر ایجاد و از حضور این وانت بارها در ورودی های شهر و تقاطعات را ممانعت کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک