پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ساعت ۱۲:۱۷

اختصاص بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح نماد در خراسان شمالی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اختصاص پنج میلیارد و 158میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح نماد در استان خبر داد.
اختصاص بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح نماد در خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، حسن لنگری با اشاره به اینکه سال گذشته اجرای طرح نماد به صورت پایلوت در 12 مدرسه  اجرا شده است اظهار کرد: در سال 97 و 96 حدود شش مدرسه در اسفراین و شش مدرسه در بجنورد تحت پوشش اجرای طرح نماد قرار گرفتند و 890 میلیون ریال اعتبار صرف اجرای طرح شد.

لنگری عنوان کرد: در سال جاری نیز 140مدرسه تحت پوشش اجرای طرح قرار گرفتند و طرح نماد در شش مدرسه بجنورد و 134مدرسه اسفراین اجرا شده است.

به گفته وی 17هزار و 993دانش آموز در استان، امسال  تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد  16هزار و 489دانش آموز در اسفراین و یک هزار و 504دانش آموز نیز در بجنورد تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، نماد، با هدف طراحی مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر، آسیب های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله بموقع و موثر اجرایی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان از طریق مشارکت بین بخشی، مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی اسلامی -ایرانی، هم افزایی منابع و برنامه های دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نهادها و بسیج ظرفیت مشارکت مردمی و خیریه برای نظام مراقبت های اجتماعی، استقرار نظام ارجاع مناسب ارایه خدمات، ظرفیت سازی جهت افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان  در مدرسه، خانواده و محله با مشارکت همه جانبه نهادها، سازمان ها و گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر ،آسیب های اجتماعی و بزهکاری است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک