پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۱۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ساعت ۱۲:۸
امام جمعه آشخانه:

راه انداختن جنگ روانی توسط کاسبان ترس برای حفظ منافع خودشان است/ هدف ترامپ کشاندن ایران پای میز مذاکره است

امام جمعه شهر آشخانه گفت: کاسبان ترس در برخی موارد منافع خود را در خطر دیده و شروع به جو سازی کرده  و با راه انداختن جنگ روانی، ملت و مسئولین را وادار به کنار آمدن با آمریکا می کنند.
راه انداختن جنگ روانی توسط کاسبان ترس برای حفظ منافع خودشان است/ هدف ترامپ کشاندن ایران پای میز مذاکره است,

حجت الاسلام عباسعلی احمد زاده، امام جمعه شهر آشخانه در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران هیاهویی به راه انداخته و به زعم خود مرتب جولان می دهد و رجز خوانی می کند.

وی ادامه داد: در ابتدا مجموعه ای از خواسته ها را مطرح کرد و بعد از ناکامی در رسیدن به این خواسته ها از برجام خارج شد تا بتواند بدون هیچ نوع محدودیتی هرنوع فشاری را به ملت ایران اعمال کند.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: در مدت یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم ها یکی پس از دیگری بازگشت و روز به روز تحریم های جدیدی بر آن افزوده شد.

وی عنوان کرد: ترامپ بارها از ادبیات ضد ایرانی در راستای فشار بر جمهوری اسلامی از جمله شعار به صفر رساندن صادرات نفت ایران و جلوگیری از ورود دلار و دیگر ارزها را تکرار کرده است.

امام جمعه شهرستان آشخانه خاطر نشان کرد: تلقی ترامپ این بود که با آن خروج و این شعار ایران به هم ریخته و انقلاب  اسلامی چهل ساله نخواهد شد در حالی که چهل سالگی انقلاب و برپایی جشن های آن و حماسه ماندگار راهپیمایی 22 بهمن سال 97 همه محاسبات تیم ترامپ و متحدان آمریکا را برهم زد.

وی اضافه کرد: ترامپ برآشفته از این ناکامی برخلاف قواعد حقوقی و عرف بین الملل سپاه پاسداران را در لیست سازمان های تروریستی آمریکا قرار داد و در ماه های اخیر هر نوع فشار ممکن را علیه جمهوری اسلامی دنبال می کند.

حجت الاسلام احمدزاده عنوان کرد: آمریکایی ها برخلاف شعارهای بشر دوستانه ای که می دهند حتی از کمک های ایرانیان خارج  از کشور به هم وطنان سیل زده جلوگیری کردند تا مبادا دلاری وارد ایران شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا همچنین معافیت هشت کشور خریدار نفت ایران را تمدید نکرد و هر روز دستور اجرای یک سری تحریم جدید را صادر می کنند، مسیر به گونه ای پیش می رود که گویا رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بر مبنای راهبرد فشار حداکثری، هر نوع تجارت با ایران را ممنوع و تحریم کند.

امام جمعه شهرستان آشخانه گفت: در این هنگام آمریکا ناو هواپیما بر را روانه منطقه می کند و پس از انتشار خبر اعزام ناو به منطقه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید دولت ترامپ در حال استقرار یک گروه از ناوهای جنگی و بمب افکن ها در منطقه خاورمیانه است که این اقدامات در واکنش به نشانه ها و هشدارهای ایران خواهد بود.

حجت الاسلام احمد زاده با تاکید بر اینکه به دلایل مختلف جنگی نخواهد بود ، افزود: از جمله این دلایل حالت شب عملیاتی داشتن نیروهای مسلح کشور است چراکه هرگونه خطای راهبردی آمریکایی ها در راستای به کارگیری قدرت نظامی، بیدرنگ  با واکنش قاطع و همه جانبه مواجه می شود.

 وی تصریح کرد: در صورت بروز چنین خطایی از سوی آمریکا، سراسر منطقه غرب آسیا به جهنمی برای نیروهای نظامی و تروریستی آمریکا تبدیل می شود.

وی یادآور شد: آمریکایی ها و تمام کارشناسان برجسته نظامی جهان این برآورد را علمی و واقعی می دانند و با توجه به شکست های راهبردی اقدامات نظامی خود در افغانستان و عراق این درس را آموخته اند، که باید گزینه ورود به جنگ نظامی با کشوری همچون ایران را کنار بگذارند.

امام جمعه شهر آشخانه گفت: هدف اصلی آمریکا و تیم ترامپ از این هیاهوها کشاندن جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره است چراکه به زعم آن ها فشارهای حداکثری،  مقاومت و ایستادگی ملت ایران را در هم می شکند و آنها به سازش و کوتاه آمدن وادار می کند.

وی ادامه داد: ایستادگی ملت ایران در این چهل ساله در برابر جبهه استکبار کار دست آمریکایی های مستکبر داده ، آمریکا را برآشفته و عصبانی کرده ، چرا که هر روزه در جهان بر تعداد ملت ها، سازمان و گروه هایی که در برابر آمریکای جنایت کار دست به مقاومت پیروزمندانه می زنند، افزوده می شود.

حجت السلام احمدزاده خاطر نشان کرد: کاسبان ترس از آنجایی نه بنیه فکری و اعتقادی دارند و نه از گذشته، دفاع مقدس درس آموخته اند، راحت طلب و منفعت طلب هستند.

وی اضافه کرد: این افراد در برخی موارد منافع خود را در خطر می بینند و شروع می کنند به جو سازی و می خواهند با به راه انداختن جنگ روانی، ملت و مسئولین را وادار به سازش با آمریکا بکنند.

امام جمعه آشخانه ادامه داد: در حالی که ما چهل سال است با این ها سروکار داریم و از این تهدید به وفور مشاهده کرده ایم  و اولین بار نیست که ناو آمریکایی به خلیج فارس آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران از این حرکتها هراسی به دل خود راه نمی دهد و در سایه آمادگی کامل نیروهای مسلح خود در صورتی که دشمن اشتباهی بکند و دست به کار احمقانه ای بزند با پاسخ بسیار محکمی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک