چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ساعت ۱۰:۴۷

۱۴۰ تن سنگ معدن قاچاق در اسفراین کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف 140 تن سنگ معدن از ابتدای سال جاری تا کنون در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت: در این رابطه تعداد 48 متخلف دستگیر و 26 دستگاه خودرو نیز توقیف شده اند.
 140 تن سنگ معدن قاچاق در اسفراین کشف شد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، سردار "علیرضا مظاهری" صبح امروز اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما از جمله کشورهایی است که دارای معادن و ذخایر معندی بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی نیز همانند سایر استان های کشور دارای معادن زیادی است، افزود: تعدادی از این معادن به ثبت رسیده و تعدادی نیز به لحاظ معذورات قانونی و زیست محیطی ثبت نشده و به بهره برداری نرسیده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه معدن "آلبلاغ" از جمله معادنی است که متاسفانه تا کنون به ثبت نرسیده است، خاطر نشان کرد: در این راستا تعدادی از اهالی منطقه و همچنین مردم دیگر مناطق به صورت غیر قانونی اقدام به برداشت سنگ معدن از این مکان می نمایند.

وی با شاره به اینکه چندی پیش نیز متاسفانه یکی از اهالی به علت برداشت غیراصولی از این معدن جان خود را از دست داد، یاد آور شد: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه ذاتی که دارد همواره برخورد با این اقدام غیر قانونی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه در این رابطه نیز از ابتدای سال جاری تا کنون 140 تن سنگ معدن کشف و تعداد 48 نفر متخلف دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شده اند، افزود: توقیف تعداد 26 دستگاه خودرو و 126 راس چهارپا نیز از دیگر اقدامات پلیس استان در راستای برخورد با این اقدام غیر قانونی بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در راستای ساماندهی این معدن می بایست مسئولان خصوصا سازمان صنعت، معدن و تجارت باید سریعا اقدام لازم را انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب در این خصوص به محیط زیست وارد می شود لذا می طلبد سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با انجام اقدامات لازم از بروز مشکلات پیش رو پیش گیری نمایند.

سردار مظاهری در پایان خطاب به افرادی که اقدام به مقصر جلوه دادن ناجا و دستگاه قضائی در خصوص عدم برخورد قانونی لازم با متخلفان برداشت غیر قانونی از این معدن، خاطر نشان کرد: هر سازمانی باید وظیفه خود را در تمام صحنه ها به خوبی انجام دهد و نیروی انتظامی نیز همانطور که تا کنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده از این پس نیز مواردی که باعث شود تا امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه مختل شود با برخورد قاطع پلیس همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1398/02/24
0
0
ضعف مدیریتی دستگاه های ذیربط غیر قابل انکار است. باید بجای مردم با مدیران نالایق برخورد شود.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک