یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ساعت ۱۱:۱۲
رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی:

افزایش قیمت داروهای داخلی به صورت افسار گسیخته است

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی با اشاره به اینکه قیمت داروهای داخلی بدون دلیل در حال افزایش است، گفت: در حالی که براساس گفته های وزیر بهداشت سابق هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت، اما داروهای تولید داخل با درصدهای زیادی در حال افزایش قیمت هستند.
افزایش قیمت داروهای داخلی به صورت افسار گسیخته است,

آرمان ریحانی، رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با وضعیت قیمت داروها به ثبات قیمت در داروهای خارجی و افزایش قیمت داروهای داخلی بدون دلیل و به صورت افسار گسیخته اشاره کرد و گفت: در حالی که باید با اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به داروهای داخلی، براساس گفته های وزیر بهداشت سابق نباید شاهد افزایش قیمت دارو های داخلی می شدیم اما داروهای تولید داخل با درصدهای زیادی در حال افزایش قیمت هستند.

 

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی ادامه داد: افزایش قیمت داروها به صورت درصدی مشخص نیست، بلکه در هر فاکتور خرید شاهد افزایش قیمت های جدید نسبت به فاکتورهای دیگرهستیم .

 

وی با اشاره به اینکه در مقاطعی از زمان در سال گذشته با کمبود دارو مواجه بودیم، گفت: با پیش بینی های به هنگام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان و انجمن داروسازان استان، بحران ها پشت سر گذاشته شد، همچنین در سال جاری نیز تمهیداتی برای مقابله با این مشکلات اندیشیده شده است.

 

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه استان فاقد انبار نگه داری دارو است، گفت: در سال 98 برنامه هایی جهت ایجاد انبار دارویی در استان برای مواجه با بحران در دستور کار قرار گرفته است.

 

ریحانی هم چنین گفت: در سال جاری بخشی از معوقات سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه سلامت به داروخانه ها پرداخت شده و تنها بیمه ایثارگران در پوشش بیمه دی که بیمه تکمیلی محسوب می شود تاکنون پرداختی نداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه ای که برگزار شد مقرر شد در صورتی که بیمه دی  بخشی از معوقات خود( طبق گفته های مسئولین تا پایان سال 97) را تا اول خرداد پرداخت کند به دارندگان این بیمه در داروخانه ها خدمات ارائه می شود و در غیر اینصورت از ارائه خدمات معذور هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک