جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ساعت ۶:۲۴
علی محقر در گفت و گو با عصر اترک عنوان کرد:

کارشکنی سهامداران خصولتی پتروشیمی خراسان برای اجرایی نشدن جی تی پی پی/رئیس جمهور مقابل کارشکنی ها بایستد

رئیس هیات مدیره مجتمع پتروشیمی خراسان با تصریح بر اینکه کارشکنی های سهامداران خصولتی مجتمع پتروشیمی خراسان تا به کنون مانع اجرای طرح های توسعه ای این مجتمع شده اند، خواستار رسیدگی جدی رئیس جمهور به این مسئله شد که وی کلنگ طرح جی تی پی پی را در این مجتمع بر زمین زده است.
کارشکنی سهامداران خصولتی پتروشیمی خراسان برای اجرایی نشدن جی تی پی پی/رئیس جمهور مقابل کارشکنی ها بایستد,

علی محقر، رئیس هیات مدیره مجتمع پتروشیمی خراسان در پاسخ به این سوال عصر اترک که چرا تا به کنون اجرای طرح یا طرح های توسعه ای در مجتمع پتروشیمی خراسان ( شامل جی تی پی پی و اوره 2 ) عملیاتی نشده و از حد مذاکره مسئولان استان با وزرا عبور نمی کند؟ اظهار کرد: هنگامیکه یک کارخانه پتروشیمی راه اندازی می شود، عمر مفید کارخانه راه اندازی شده 30 تا 35 سال است و اجرای طرح یا طرح های توسعه ای در کارخانه است که به وجود کارخانه بقا می دهد.

به گفته محقر، در حال حاضر عمر مجتمع پتروشیمی خراسان به 24 سال رسیده و تا چند سال دیگر این کارخانه نیز مستهلک می شود بنابراین، اجرای طرح های توسعه ای برای این کارخانه بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: سال ها قبل که مدیریت این کارخانه از مدیریت دولتی به بخش خصوصی تغییر کرد و سهامداران خصولتی این کارخانه شامل صندوق بازنشستگی شستا، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و صندوق فرهنگیان شدند، این سهامداران هیچگاه با اجرای طرح توسعه ای در این کارخانه موافقت نکردند.

وی با یادآوری این مطلب که این سهامداران فقط به گرفتن 400 میلیارد تومان سود سالانه و پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق های خود از این محل اکتفا و دل خوش کرده اند، عنوان کرد: صندوق شستا ( یکی از این سهامداران ) با اجرای طرح جی تی پی پی ( طرح توسعه ای ) در مجتمع پتروشیمی خراسان که رئیس جمهور کلنگ آن را بر زمین زده بود، مخالفت کرد.

رئیس هیات مدیره مجتمع پتروشیمی خراسان افزود: مخالفت، بهانه گیری و کارشکنی شستا با اجرای این طرح در این مجتمع در حالی صورت گرفت که بخشی از سرمایه گذاری مورد نیاز قرار بود از محل جذب دو فاینانسور ژاپنی و آلمانی و بخشی دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی تامین شود و قرار نبود سهامداران بابت اجرای این طرح ریالی بپردازند.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از مخالفت با اجرای طرح جی تی پی پی، موضوع اجرای طرح اوره 2 در این مجتمع به سهامداران ارائه شد که متاسفانه این باز نیز سهامداران با این طرح دوم مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: منطق این سهامداران آن است از این گاو شیرده ( مجتمع پتروشیمی خراسان ) آنقدر بدوشند تا بمیرد.

محقر در ادامه بیان کرد: زمانیکه استاندار خراسان شمالی مصوب شد، وی به طور جدی اجرای طرح جی تی پی پی در این مجتمع را پیگیری کرد که در همین راستا، سهامداران موضوع را جدی دیدند و به منظور کارشکنی، موضوع بخشنامه صادره از سوی رئیس جمهور در تاریخ 11 فروردین 98 را درباره عدم سرمایه گذاری شستا در طرح های جدید را بهانه کردند.

وی گفت: این در حالی است که این بخشنامه شامل اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی خراسان نمی شود.

وی افزود: در همین راستا، در هفته جاری نمایندگان استان در مجلس با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خواستار رسیدگی وی به این مسئله و کارشکنی های این سهامداران شدند.

رئیس هیات مدیره مجتمع پتروشیمی خراسان در خاتمه خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور کلنگ طرحی را در این مجتمع بر زمین زده است که متاسفانه با کارشکنی این سهامداران هنوز اجرایی نشده است.

محقر با تصریح بر این مطلب که آقای رئیس جمهور در این استان یک علی برکت الله را گفته و کلنگی را بر زمین زده است، خواستار شد: وی به طور جدی مقابل کارشکنی این سهامداران بایستد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
امیرنودهی | 1398/06/23
0
0
باسلام و خسته نباشید خدمت حاج علی محقر که واقعا از صمیم قلب دوستشان داریم و امیدواریم همیشه سلامت و سربلند باشند که با دستان پربرکت ایشان بود که مجتمع پتروشیمی خراسان راه اندازی شد تا چند صد نفر مانند من خرج خانواده را از این طریق مهیا کنم خدا پدر و مادر و برادر شهید بزرگوارش را با امام حسین محشور فرماید . همان طور که آقای محقر فرمودندجلوگیری سهامداران باعث پیشرفت این مجتمع میشود چون فقط پول مفت میخواهند وسالانه سود رو دریافت میکنند و میخورند از حاج علی محقر و هیئت مدیره تقاضا داریم حتما با چنین سهامدارانی به شددت برخورد کنند و اگر هم نیازی به کمک کارکنان هست در خدمت هیئت مدیره هستیم کوچکترین اشاره از سمت هئیت مدیره جواب محکمی بر دهان سهامداران خواهیم کوبید تا متوجه شوند که اگر کارکنان بخواهند میتوانند چنان سودی به آنها دهند که تا عمر دارند فراموش نکنند این مطلب را به جددیت اعلام میکنیم ما کارکنان پشت هیئت مدیره هستیم و برای پیشرفت مجتمع تلاش خواهیم کرد ولی اگر کسی مانند سهامداران بخواهند جلوی پیشرفت را بگیرند حتما و حتما پاسخ محکمی خواهیم داد و کاری خواهیم کرد که سهامداران هر اورگانی باشد جلوی مابه زانو درآیند پس سهامداران مواظب رفتار خود باشید که جواب خواهید گرفت پیشرفت مجتمع و استان عزیزمان به نفع شما و همه ماست و مشت محکمی هم بر دهان دشمنان میباشد . با آرزوی پیروزی و سربلندی تمام اعضای هیئت مدیره و کارکنان مجتمع پتروشیمی خراسان . امیرنودهی خدمتگذار شما دوستان و همکاران .
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک