جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۲:۱۹
وزیر در مراسم رونمایی سند توسعه خراسان شمالی اعلام کرد:

استان ها سنگر تولید می شوند/مسئولیت مقابله با تحریم ها را بر دوش استانداران می گذاریم

وزیر کشور گفت: در جنگ اقتصادی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، استان ها باید سنگر تولید و اشتغال شوندکه بنده مسئولیت این اقدام را تعهد خواهم کرد.
استان ها سنگر تولید می شوند/مسئولیت مقابله با تحریم ها را بر دوش استانداران می گذاریم,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز ظهر در مراسم رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: تدوین برنامه های توسعه ای و سند توسعه مناطق، این قابلیت را دارند که از تکرار اقدامات جلوگیری کنند، بهره وری اقدامات را افزایش دهند و بخش های مختلف اجرایی را به صورت یک منظومه به یکدیگر متصل کنند.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در دوره اجرای برنامه ششم توسعه کشور قرار داریم، عنوان کرد: در کشور تدوین برنامه با مشکل روبرو نبوده اما سوال آن است که چرا برنامه های تدوین شده، اجرایی نمی شوند.

وی وضعیت نظام اداری کشور ( نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی ) را علت اصلی این نقص عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم برخی از استان ها در زمینه برخورداری از شاخص های توسعه ای جلوتر، برخی دیگر از استان ها در حد متوسط و برخی دیگر از استان ها نیز کمتر برخوردار هستند.

رحمانی فضلی با تاکید بر این نکته که تمامی مسئولان باید پاسخگوی تصمیمات و عملکرد خود باشند، یادآور شد: زمانیکه مدیری به درستی از موضوع فهم داشته باشد و شناخت مناسب از مسئله داشته باشد همچنین با انگیزه و دلسوز باشد، می تواند برنامه های تدوین شده توسعه ای را در کشور اجرایی کند و به پیش ببرد.

وی گفت: مدیران، فرصت مدیریتی در اختیار خود را غنیمت بدانند و به جز عمل به حق، قانون و منافع مردم فکر دیگری نداشته باشند که در غیر این صورت ملعون هستند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به شعار امسال، سال حمایت از رونق تولید ملی در کشور اشاره و عنوان کرد: دشمن برای بر زمین زدن اقتصاد کشور اهتمام کرده است.

وزیر کشور در ادامه با تصریح بر این مطلب که کشور باید پس از 40 سال از اقتصاد نفتی خود جدا شود، اعلام کرد: تمام استان ها باید سنگر تولید و اشتغال شوند که بنده مسئولیت اجرای آن را تعهد می کنم.

وی تصریح کرد: در همین راستا، بار مسئولیت مقابله با تحریم ها را بر عهده استانداران خواهم گذاشت زیرا استان ها ظرفیت و قدرت اجرای رونق تولید ملی را دارند.

وی همچنین بر لزوم جلب مشارکت بخش خصوصی و مردم برای تحقق این هدفگذاری یاد شده را تاکید کرد و گفت: در همین زمینه، بانک ها و ادارات باید پاسخگوی استعلامات و تقاضاهای این قشر در کوتاهترین زمان باشند.

رحمانی فضلی همچنین افزود: در عین حال، انتظار است که قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد قوی تر گام بردارد.

افزون بر این، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در مراسم رونمایی از سند توسعه استان بیان کرد: حرکت بدون هدف مشخص امکانپذیر نیست.

وی گفت: سند توسه استان، پیشران توسعه استان خواهد بود.

شجاعی با یادآوری این مطلب که در تدوین این سند مدیران اجرایی، بخش خصوصی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نقطه نظرات خود را برای تدوین این سند ارائه داده بودند که البته از نقطه نظرات آنان در تدوین این سند بهره گرفته شد، تصریح کرد: مسئولان اجرایی استان خارج از برنامه های تدوین شده در این سند، گام بر نمی دارند و ریال به ریال اعتبارات باید در قالب این برنامه تدوین شده هزینه شوند.

وی همچنین تصریح کرد: خروجی این سند باید رضایت مردم باشد.

حسن پارسی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز درباره تدوین این سند اظهار کرد: تدوین این سند، حاصل کار مشترک مدیران اجرایی، کارشناسان دستگاه های اجرایی و دانشگاهی همچنین نخبگان بخش خصوصی بوده است.

پارسی پور گفت: رویکرد این سند اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: الگوی اقتصادی این سند تنوع بخشی به اقتصاد استان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دست یابی به متوسطی از شاخص های توسعه ای در استان یکی از مهمترین اهداف این سند است.

پارسی پور در ادامه تصریح کرد: برای تحقق این هدفگذاری، اقتصاد بومی اجرایی می شود، به فعالیت شرکت های دانش بنیان، ارائه آموزش های مهارتی به جامعه هدف، کارآفرینی، توجه به راه اندازی واحدهای پسین و پیشین صنایع مادر، بازرگانی نوین، گردشگری و جلب مشارکت بخش خصوصی نیز توجه شده است.

  انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک