شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ساعت ۶:۱۱
در گفت و گو با عصر اترک تشریح شد:

بلاتکلیفی نوسازی ناوگان برون شهری خراسان شمالی پشت سد قیمت ها

معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: هر چند ناوگان برون شهری استان به مرحله فرسودگی نرسیده، با این وجود تقاضا برای نوسازی این ناوگان وجود دارد و این درحالی است که تقاضا برای نوسازی ناوگان با مسئله افزایش بسیار زیاد قیمت وسایط نقلیه مواجه شده است.
بلاتکلیفی نوسازی ناوگان برون شهری خراسان شمالی پشت سد قیمت ها,

سعید سبحانی، معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت روز ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: در حال حاضر در استان 159 دستگاه اتوبوس، 275 دستگاه مینی بوس و 274 دستگاه سواری کرایه عمومی و چهار هزار و 97 دستگاه کامیون باری وجود دارد.


سبحانی بیان کرد: در حال حاضر در بخش حمل و نقل برون شهری استان هزار و 641 راننده در بخش مسافری و هفت هزار و 546 راننده نیز در بخش باری فعالیت دارند.


وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان باری استان 13.7 سال، اتوبوس 10.9 سال، مینی بوس 18 سال و سواری کرایه عمومی 8.4 سال است.


وی با بیان اینکه عمر ناوگان باری و مسافری استان از عمر ناوگان باری و مسافری کشور کمی جوان تر است، گفت: در سطح کشور میانگین عمر ناوگان باری 15.5 سال، اتوبوس 10 سال، مینی بوس 23 سال و سواری کرایه عمومی 8.5 سال است.


سبحانی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان باری و مسافری استان در شرایط مناسبی قرار دارد و فرسوده نیست، با این وجود، اعلام کرد: تقاضا برای نوسازی ناوگان برون شهری در استان وجود دارد.


وی افزود: این در حالی است که در حال حاضر با چندین برابر شدن قیمت وسایط نقلیه ناوگان برون شهری مواجه هستیم و رانندگان شاغل در این بخش مسافری و باری برون شهری استان توان نوسازی وسایط نقلیه خود با قیمت های کنونی را ندارند.


وی تصریح کرد: درصورتیکه برای نوسازی ناوگان تدبیری اندیشیده نشود، در آینده نه چندان دور، عمر این ناوگان به مرحله فرسودگی خواهد رسید و این ناوگان با تبعات افزایش تصادفات، در راه ماندگی وسیله نقلیه به علت فرسودگی قطعات، افزایش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست همچنین دیر رسیدن کالا به مقصد مواجه می شود.


معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی عنوان کرد: نوسازی این ناوگان به اعطای تسهیلات ارزان قیمت با دوره بازپرداخت بیشتر و تهیه تضامین بانکی امکانپذیر، نیاز دارد.


وی یادآور شد: در سال جدید دستورالعمل اعطای تسهیلات جدید برای نوسازی ناوگان برون شهری در کشور در خرداد ماه اعلام می شود که منتظر ابلاغیه جدید هستیم.


وی همچنین درباره توسعه ناوگان حمل و نقل برون شهری استان نیز اظهار کرد: به طور کلی در شرایط کنونی سیاست دولت در مورد ناوگان حمل و نقل برون شهری اسقاط وسایط نقلیه کارکرده به منظور خرید و نوسازی وسیله نقلیه جدید است و دولت فقط برای نوسازی تسهیلات بانکی اعطا خواهد کرد.


سبحانی افزود: با این وجود، دولت دستورالعملی برای اعطای تسهیلات برای توسعه ناوگان حمل و نقل برون شهری و افزایش تعداد این ناوگان را ندارد و این در حالی است که تقاضا برای اشتغال در این ناوگان و خرید وسایط نقلیه با تسهیلات بانکی نیز بسیار است.


وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که وضعیت تقاضای سفر با ناوگان عمومی برون شهری در سطح استان چگونه است؟ اعلام کرد: طه دهه 90 با کاهش سه تا هفت درصدی تقاضای سفر با ناوگان برون شهری استان مواجه شده ایم.
معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزایش خرید خودرو در سطح استان و سفر با خودروهای شخصی را در این دهه جاری، علت این مسئله عنوان کرد.


انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک