جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ساعت ۸:۵۵
مسئول بسیج اقشار سپاه جوادالائمه خراسان شمالی :

جمع آوری ۴۰۰ میلیون تومانی کمک های مردمی توسط سپاه خراسان شمالی/ اسکان ۱۴۰۰ نفر از سیلزدگان خوزستان در اردوگاه استان

مسئول بسیج اقشار سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: تاکنون 400 میلیون تومان کمک های مردمی توسط سپاه و بسیج به واسطه پایگاه های بسیج و گشت های سیار از سراسر استان جمع آوری و در بین مناطق سیل زده توزیع شده است.
جمع آوری 400 میلیون تومانی کمک های مردمی توسط سپاه خراسان شمالی/ اسکان 1400 نفر از سیلزدگان خوزستان در اردوگاه استان,

عین الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج در گفتگو با خبرنگار عصراترک، در رابطه با سیل و خدمات بسیج و سپاه استان در این راستا اظهار کرد: با درگیر شدن استان گلستان در روزهای نخست، باتوجه به اینکه عشایر خراسان شمالی در سه شهرستان گنبد، کلاله و مراوه تپه اسکان داشتند، تیمی از بسیج عشایر خراسان شمالی در استان گلستان مستقر و آماده خدمت رسانی به خانواده های سیل زده شدند.

 

وی ادامه داد: با آغاز سیلاب مهم ترین نیازهای مردم پلاستیک، وسایل گرمایشی و مواد غذایی بود که از طریق کمک های جمع آوری شده به این مناطق ارسال می شد.

 

حاتمی اضافه کرد: با ورود سیلاب به خراسان شمالی و ایجاد خسارات به شهرستان رازو جرگلان و مانه و سملقان در سپاه استان ستاد بحران با مدیریت سردار مرتضوی به جهت رسیدگی به امور سیل زدگان تشکیل شد.

 

این مقام مسئول گفت: همچنین در بارشهای شدید در شهرستان های شیروان و اسفراین به جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی بیشتر اقدام به تخلیه دو روستا از سکنه کردند و بعد از اتمام بارشها مردم به محل زندگی شان بازگشتند.

 

وی بیان کرد: در جهت امدادرسانی تمام نیروهای سپاه استان در قالب دو تیم از شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج برای خدمت رسانی به شهرستان رازو جرگلان و شهرستان های گرمه و جاجرم و اسفراین برای امداد رسانی به شهرستان مانه و سملقان مامور شده اند.

 

مسئول بسیج اقشار سپاه جوادالائمه خراسان شمالی عنوان کرد: 90 گروه جهادی در قالب یک هزار و 150 نیروی آقا و 50 نیروی خانم در تیم هایی جهت ارائه خدمات امداد و نجات و بهداشت و درمان به صورت رایگان به این مناطق اعزام شدند.

 

وی همچنین حضور چهار تیم پزشکی تخصصی به واسطه بسیج جامعه پزشکی را در قالب گروه جهادی از دیگر برنامه های انجام شده در راستای ارائه خدمات خواند.

 

حاتمی اعتماد مردم به سپاه را یادآور شد و گفت: تاکنون 400 میلیون تومان کمک های مردمی توسط سپاه و بسیج به واسطه پایگاه های بسیج و گشت های سیار از سراسر استان جمع آوری و در بین مناطق سیل زده توزیع شده است.

 

وی بخشی از کمک های غیر نقدی را شامل 9 هزار و 344 تن ماهی، دو تن عدس، سه تن برنج، 400 کیلوگرم قند، 400 کیلوگرم روغن و پتو اعلام کرد.

 

توزیع 50 هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده استان 

حاتمی افزود: همچنین 50 هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده به طور خاص در چهار دهستان راستقان، حصارچه، شیرین سو و گیفان توزیع شد.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در امور اقشار بسیج ادامه داد:  15 دستگاه ماشین آلات راه سازی سنگین به جهت تسهیل سازی امورات اجرایی در اختیار استانداری قرار داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان نیز خسارات زیادی در بخش سیل متحمل شد گفت:اردوگاه سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در حمیدیه اهواز اکنون میزبان یک هزار و  400 نفر از مردم این منطقه است که در سیل منازلشان را از دست داده اند.

 

حاتمی بیان داشت: پخت و توزیع روزانه 2 هزار و 500 پرس غذای گرم در اردوگاه، احداث بیمارستان 50 تختخوابی صحرایی در این منطقه و ارائه بسته های حمایتی و اقلام فرهنگی از دیگر خدمات ارائه شده سپاه خراسان شمالی در خوزستان است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: به جهت ارائه خدمات به شهرستان پلدختر در استان لرستان نیز 100 نفر از دانشجویان بسیجی در قالب تیم های جهادی به مدت پنج روز به این منطقه اعزام شدند.

 

وی گفت: در سازمان بسیج کشور طرح " جهاد همبستگی ملی " به جهت بازسازی و نوسازی منازل و مکان های تخریب شده به همت مردم با محوریت مساجد در حال اجرا است که براساس این طرح هر مسجد بازسازی و نوسازی یک منزل روستایی و هر کاسب تامین یک کالای اساسی مورد نیاز مردم سیل زده را عهده دار می شود و با مشارکت در این طرح بتوانند بخشی از مشکلات مردم سیل زده را مرتفع کرد.

 

انتهای پیام/ رحمانی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک