شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ساعت ۵:۴۵
زحمات کارآفرین ابرکوهی یک‌شبه بر باد رفت؛

تلف شدن ۲۰۰ قطعه بوقلمون در ابرکوه بر اثر خوراک مسموم+ عکس

روز گذشته با تلف شدن تعداد 200 قطعه بوقلمون، خسارت میلیونی به جوان کارآفرین ابرکوهی وارد شد.
تلف شدن ۲۰۰ قطعه بوقلمون در ابرکوه بر اثر خوراک مسموم+ عکس,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهدی جلایی کارآفرین جوان ابرکوهی مدت 5 سال با پرورش بوقلمون در محله گل‌کاران شهرستان، امرارمعاش می‌کند.

جلایی دو روز گذشته وقتی به محل پرورش بوقلمون‌ها رفته بود با صحنه دردناکی روبرو شد، که تعداد 30 قطعه از بوقلمون‌های 110 روزه‌اش نقش بر زمین شده و از بین رفته‌اند و دیگر بوقلمون‌ها نیز بی‌حال و بی‌جان هستند.

جوان ابرکوهی در خصوص جزئیات این حادثه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : در تاریخ 27 فروردین سال جاری با هماهنگی مسئول کارخانه خوراک دام و طیور (پ.س) مقدار 630 کیلوگرم دون در قالب 15 عدد کیسه، از کارگران تحویل گرفتم و به بوقلمون‌ها دادم.

وی گفت: روز گذشته متوجه تغییر رنگ مدفوع بوقلمون‌ها شدم و بلافاصله به دکتر دهقان دامپزشک شهرستان مراجعه کردم. با نظر دکتر و کارشناسان داروخانه که علت را خوراک مسموم می‌دانستند، سریع مابقی خوراک‌ها را از ظرف بوقلمون‌ها جمع‌آوری کرده و داروهای تجویزشده را در آب ریخته و به آنها دادم.

جلایی بابیان اینکه مواد سمی وارد بدن بوقلمون‌ها شده بود، افزود: متأسفانه کار از کار گذشته بود و داروها مؤثر واقع نشد و طی چند روز تعداد 200 بوقلمون که هنوز یک ماه از خریدشان نگذشته بود، در چند مرحله تلف شدند.

کارآفرین جوان تصریح کرد: حدود 20 روز پیش تمام این بوقلمون‌ها را به ارزش 61 میلیون و 300 هزار تومان خریداری کرده بودم و اکنون موقع فروش و بهره‌برداری آنها بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر حاصلی یکی دیگر از دامپزشکان شهرستان پس از کالبدشکافی یکی از بوقلمون‌ها، علت مرگ را خوراک مسموم و سبز شدن سنگدان‌ها اعلام کرد، که دکتر شیخی نیز همین دلیل را در نامه خود عنوان کرده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک