چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ساعت ۱۰:۵۵

۲۰۰۰ جعبه تخم نوغان در رازوجرگلان توزیع می شود

رئیس جهاد کشاورزی رازوجرگلان از  آغاز فصل پرورش کرم ابریشم و توزیع دوهزار تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان خبر داد .
2000 جعبه تخم نوغان در رازوجرگلان توزیع می شود,

الله وردی خادمی رئیس جهاد کشاورزی رازوجرگلان در گفت و گو باعصر اترک گفت: در سال گذشته نزدیک هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران توزیع شد که امسال به دوهزار جعبه می رسد.

وی افزود: گرچه سرمازدگی برای رشد برگ درخت توت بی تاثیر نبوده اما امسال توزیع تخم نوغان به دلیل گران شدن ابریشم افزایش پیدا کرد.

وی گفت: از ۲۵ فروردین توزیع تخم نوغان در مراکز دهستان ها آغاز خواهد شد .

وی همچنین گفت: امسال همچنین از مجتمع پرورش کرم ابریشم که پرورش، رطوبت گیری و هم نخ ریسی انجام می شود و همچنین از ۱۰ هکتار توتستان در روستای کلاته ابریشم و ۷ هکتار در روستای بهار بهره برداری می شود که به صورت تعاونی ۱۵ جعبه تخم در روستای کلاته ابریشم و ۶ جعبه نیز در کلاته بهار پرورش داده خواهد شد.

خادمی اظهار داشت:  نزدیک ۱۷هزار اصله توت نیز بین متقاضیان از هفته درختکاری تاکنون توزیع شد و مصالح ۶۶ واحد تلمبار نیز در سطح شهرستان توزیع شد تا بهره برداری بیشتری امسال از پرورش کرم ابریشم داشته باشیم .

وی همچنین درباره قیمت هر کیلو پیله نیز گفت: پیش بینی می شود به دلیل گران شدن قیمت نخ ابریشم قیمت هر کیلو به ۱۰۰ هزار تومان برسد، سال گذشته این قیمت بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان بود .

گفتنی است شهرستان رازوجرگلان با تولید ۴۰ الی ۵۰ تن پیله کرم ابریشم رتبه نخست را در استان داراست و جزوه پنج شهرستان کشور در تولید پیله ابریشم است .

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک