شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ساعت ۱۰:۳۴
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد:

برخورد با تصرفات غیر قانونی حریم رودخانه ها/نحوه بیمه منازل روستایی استان در دست بررسی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با توجه به اینکه یکی از علل اصلی بروز سیلاب های یک ماه اخیر در کشور وجود ساخت و ساز در حریم رودخانه ها بوده، خراسان شمالی برخورد با این تصرفات غیر قانونی را در دستور کار خود قرار داده است.
برخورد با تصرفات غیر قانونی حریم رودخانه ها/نحوه بیمه منازل روستایی استان در دست بررسی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه اظهار کرد: هرچند با بروز بارندگی های شدید در اسفند ماه 97، ابتدا سه استان مازندران، گلستان و خراسان شمالی از سیلاب این بارندگی ها متاثر شدند، پس از گذشته یک ماه هنوز خراسان شمالی بر اثر بارندگی های ماه جاری با احتمال وقوع سیلاب های جدید در استان در حال آماده باش به سر می برد.

رجب زاده در ادامه عدم رعایت حریم و بستر رودخانه ها و انجام ساخت و ساز در این حریم را یکی از علل بسیار مهم در بروز سیلاب های یک ماه اخیر در سطح کشور برشمرد و گفت: در خراسان شمالی نیز کمابیش این مسئله رخ داده است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه، در استان خراسان شمالی کارگروه هایی تشکیل شده و در این کارگروه ها برخورد با تصرفات غیر مجاز در حریم بستر رودخانه ها مصوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها ناشی از غفلت و بی توجهی به قانون بوده است.

رجب زاده در ادامه بازسازی خسارت های وارده به منازل روستایی، زیرساخت ها، پل ها، ابنیه راه ها و راه های روستایی در استان بر اثر سیلاب های یک ماه اخیر در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است، افزود: در همین زمینه اولین کلنگ بازسازی دو واحد مسکونی روستایی که صاحبان شان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان هستند، بر زمین زده شد.

وی همچنین در این نشست درباره بیمه منازل روستایی در سطح استان نیز عنوان کرد: جای خالی بیمه در این سیلاب یک ماه اخیر که کشور را در برگرفت کاملا قابل احساس و مشاهده بود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه حمایت دولت از فرهنگ بیمه کردن منازل روستایی همچنین بخش کشاورزی کم بوده است حتی خود مردم نیز بیمه املاک و اموال خود را جدی نگرفته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که فرهنگ بیمه املاک و اموال در سطح جامعه باید توسعه پیدا کند، اعلام کرد: در سال جاری استان آماده انجام بیمه منازل روستایی استان از محل اعتبارات حمایتی دولت است.

وی افزود: البته این اقدام استانداری فقط در راستای فرهنگسازی این موضوع در میان هم استانی ها خواهد بود و انجام آن مستمر نخواهد بود.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در حال حاضر استانداری با دفاتر بیمه ای که در سال 95 نسبت به بیمه منازل روستایی استان اقدام کرده بودند جلساتی را برگزار کرده است تا تعهدات آنها را در زمینه احقاق حق مردم راستی آزمایی کند، اعلام کرد: امسال بیمه منازل روستایی استان از سوی استانداری از محل اعتبارات حمایتی دولت پس از رفع ابهامات در مورد نحوه جبران خسارت ها و چگونگی بیمه منازل روستایی انجام خواهد شد.

رجب زاده درباره اجرای پروژه کمپوست در بجنورد نیز اظهار کرد: مقدار زیاله تولیدی در بجنورد به میزانی نیست که سرمایه گذار بخش خصوصی را برای احداث پروژه کمپوست در بجنورد ترغیب کند.

وی افزود: بنابراین احداث کمپوست در بجنورد با هدف بازیافت زباله ها باید اعتبارات دولتی ساخته شود.

در عین حال، وی به ایجاد دفنگاه زباله در شهرستان بجنورد که قبلا جانمایی شده بود، اشاره کرد و گفت: آماده سازی این دفنگاه به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که در سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: در سال جاری محل دفن زباله های بجنورد از منطقه کوه باباموسی به محل جدید جانمایی شده است تغییر خواهد کرد.

در عین حال، رجب زاده با تاکید بر این نکته شهرداری ها باید فرهنگ تفکیک زباله ها از منازل و مبدا را در سطح استان ترویج دهند، خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر میزان تفکیک زباله از مبدا در سطح استان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر از یک درصد است.

انتهای پیام/  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک