جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ساعت ۷:۵۵

زیباکلام: مذاکره با آمریکا به کل منتفی است

صادق زیباکلام گفت: مذاکره با آمریکا به کل، به‌جزء، به اصل و به فرع منتفی است.
زیباکلام: مذاکره با آمریکا به کل منتفی است,

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: به هیچ‌وجه فکر نمی‌کنم هیچ احتمال مذاکره با آمریکا وجود داشته باشد. اگر هم روزی روزگاری بخواهد مذاکره با آمریکایی‌ها انجام شود -که خیلی بعید به نظرم می‌رسد- باید از طرف مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری شود و دولت این وسط هیچ‌کاره است.

بیشتر بخوانید:

زیباکلام: بسیاری از رأی دهندگان نمی‌دانند هویت اصلاح‌طلبان چیست


وی افزود: آقای ترامپ نشان داده که تمایلش برای مذاکره با ایران برای قبل‌ها بوده و الان دشمنی و کینه آن‌ها به ایران آن‌قدر زیاد شده که در حقیقت احتمال مذاکره به کل، به‌جزء، به اصل و به فرع منتفی است و روابط و مناسبات ایران و آمریکا اگر از این وخیم‌تر و بدتر نشود حداقل در کوتاه مدت به هیچ‌وجه التیامی پیدا نخواهد کرد.


زیباکلام گفت: آقای غلامعلی خشرو مطابق قانون بازنشسته شد بنابراین آقای ظریف مجبور بود یک نفر را جای او در نمایندگی ایران در سازمان‌ملل منصوب کند و چه کسی بهتر از آقای تخت‌روانچی که به شدت مسلط به کارش است و در مجموع نیروی معتدل و میانه‌رو محسوب می‌شود. تخت‌روانچی اصلاً اهل تندروی‌هایی که برخی دیپلمات‌ها نظیر امیر عبدالهیان دارند، نیست.


وی اظهار کرد: اگر به فرض حدس من غلط از آب درآید و در آینده‌ای دور یا نزدیک قرار باشد ایران به سمت‌وسوی تنش‌زدایی با آمریکا پیش‌رود، باز از این بابت آقای تخت‌روانچی بهترین گزینه موجود در دستگاه دیپلماسی است.
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک