جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ساعت ۷:۱۳
مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی عنوان کرد:

اجرای عملیات آبخیزداری ۲۸۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان معطل نقدینگی

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: تابه کنون در سطح 780 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب انجام شده که بخشی از این مطالعات اجرایی شده و حدود 280 هزار هکتار هنوز معطل تامین نقدینگی برای اجرای عملیات آبخیزداری است.
اجرای عملیات آبخیزداری 280 هزار هکتار از منابع طبیعی استان معطل نقدینگی,

به گزارش عصر اترک، حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در جمع اعضای ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان اظهار کرد: تا به کنون در سطح 780 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری به منظور مدیریت کنترل سیلاب و روان آب ها انجام شده است.

وحید افزود: تا به کنون، عملیات آبخیزداری فقط در سطح 18 درصد از این 780 هزار هکتار انجام شده است.

وی تصریح کرد: وجود این اقدامات انجام شده، تاثیر به سزایی بر کنترل و مهار سیلاب ها در نوروز 98 در مناطقی که این اقدامات در آنها انجام شده بود، داشت.

در عین حال، وی خاطر نشان کرد: هنوز 280 هزار هکتار از مطالعات آبخیزداری که در گذشته انجام شده بدون اجرا باقیمانده اند که اجرای آنها نیازمند تامین اعتبار است.

وحید در ادامه با یادآوری این مطلب که در سیلاب های نوروز 98 شهرستان راز و جرگلان همچنین مناطق کهنه جلگه و کالی مانی شهرستان مانه و سملقان بیشترین آسیب را دیدند، بیان کرد: متاسفانه در گذشته به علت کمبود اعتبارات، اجرای عملیات آبخیزداری در این مناطق در حدود 16 درصد از کل حجم مطالعات انجام شده برای این مناطق بوده است.

وی اعلام کرد: انجام مطالعات آبخیزداری در استان به مساحت 50 هزار هکتار طی سال 98 در دستور کار این اداره کل است که امیدوار هستیم اعنبارات ملی و استانی در سال مالی 98 برای این طرح به موقع به استان اختصاص داده شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اینکه طی سال های گذشته در برخی از مناطق، اقدامات عمرانی آبخیزداری و پخش سیلاب را انجام داده بودیم، عنوان کرد: در بارندگی ها و سیلاب های نوروز امسال 800 هزار متر مکعب روان آب از طریق پخش سیلاب و 20 میلیون متر مکعب روان آب نیز از طریق اقدمات آبخیزداری کنترل و مدیریت شدند.

وحید افزود: اگر این اقدامات انجام نشده بودند خسارت های ناشی از سیلاب در استان بیش از آنچه که اتفاق افتاد، می بود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک