شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ساعت ۶:۴۹

۲۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۲۳ هزار و ۷۷ زن سرپرست خانوار در قالب ۳۱ هزار و ۵۱۰ نفر تحت حمایت‌های این نهاد قرار دارند.
۲۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک ؛ مجید الهی راد با اشاره به اینکه این زنان به دلیل فوت سرپرست، طلاق، زندانی بودن سرپرست و یا ازکارافتادگی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند، افزود: ۱۷ هزار و ۸۷۵ خانوار به علت فوت سرپرست،۲۵۰ خانوار متارکه و متواری سرپرست، دو هزار و ۱۱۶ خانوار برای رفع فقر،۴۱۰ خانوار به دلیل زندانی، ۱۹ خانوار به دلیل خانواده سرباز، دو هزار و ۲۸۷ خانوار به دلیل طلاق تحت حمایت این نهاد قرار دارند.


وی تصریح کرد: کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار درزمینهٔ های مختلف اشتغال، درمان، پرداخت کمک‌هزینه معیشت، خرید، ساخت و تعمیرات مسکن، پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج، امور فرهنگی و تحصیلی و پرداخت تسهیلات کارگشایی خدمات ارائه می‌کند.


مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به وجود بسته‌های تشویقی مناسب برای زنان سرپرست خانوار، افزود: کمیته امداد در صورت ازدواج مجدد این زنان برای همسر و فرزندان آنان با ارائه تسهیلات مناسب اقدام به اشتغال‌زایی در زمینه‌های موردتوجه آن خانواده می‌کند.


الهی راد با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار نیز از تسهیلات اشتغال‌زایی، قرض‌الحسنه و وام‌های کارگشایی و ضروری برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: ایتام زنان سرپرست خانوار نیز در قالب طرح اکرام ایتام از کمک‌های حامیان بهره‌مند می‌شوند.


وی با اشاره به اجرای طرح بیمه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو هزار و ۳۵۵ خانوار در این استان تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که بیش از هزار و ۷۶۰ نفر آنان زن سرپرست خانوار هستند.


وی خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان باهدف تأمین آتیه و بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی انجام می‌شود و تاکنون ۲۰۸ نفر از این افراد به مرحله بازنشستگی و دریافت مستمری از تأمین اجتماعی رسیده‌اند.

 انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک