شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ساعت ۱۱:۹

تخصیص اعتبار جدید ۲ میلیارد ریالی برای ارگ بلقیس

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی «بلقیس» و سکونت گاه های کهن منطقه از تخصیص اعتبار جدید ۲ میلیارد ریالی برای این شهر تاریخی از منابع ملی خبر داد.
تخصيص اعتبار جديد ۲ ميليارد ريالي براي ارگ بلقیس,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، نجفی در نشست خبری مشترک دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: پیگیر عملیات اجرایی کمپ گردشگری ناتمام شهر تاریخی بلقیس با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ۲ بلوک پس از نوروز هستیم.

 

وی افزود: کمپ گردشگری شهر تاریخی بلقیس با ابلاغ اعتبار ۳ میلیارد ریال از برکات سفر رهبری آغاز شد و به جز این حدود یک میلیارد ریال دیگر برای آن هزینه شده است که احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در یک بلوک و سوئیت اقامتی پژوهشگران و گردشگران در بلوک دیگر پیگیری خواهد شد.

 

وی بر ضرورت تملک زمین برای احداث ساختمان موزه و پژوهشگاه در ۲ بلوک دیگر در فاز بعدی احداث کمپ گردشگری به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع تاکید کرد.

 

«محمدی» رئیس اداره میراث فرهنگی اسفراین نیز در این نشست با اشاره به این که با ارتقای زیرساخت های گردشگری و معرفی و شناساندن ظرفیت های ناب این شهرستان به دنبال جذب گردشگر و افزایش طول اقامت و ماندگاری مسافران بوده ایم، افزود: ۵ خانه مسافر و ۱۱ اقامتگاه بوم گردی برای میزبانی از مسافران نوروزی مهیا شده اند و تاکنون ۱۴ اقامتگاه بوم گردی پروانه فعالیت دریافت کرده اند و بیش از ۱۰ درخواست برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در حال بررسی است و ۲ خانه مسافر در حال دریافت مجوز هستند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک