شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ساعت ۱۱:۹
اخبار ویژه روزنامه‌ها

قالیباف رئیس یک نهاد مهم می‌شود/ سلطان کتاب هم دستگیر شد/ توضحیات جدید درباره پرونده پتروشیمی۹۷

اعلام تک‌نرخی شدن ارز و دلار 4200‌ تومانی بدترین تصمیم دولت در سال 97 بود.
 قالیباف رئیس یک نهاد مهم می‌شود/ سلطان کتاب هم دستگیر شد/ توضحیات جدید درباره پرونده پتروشیمی97,

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

کیهان

فیشر: اینستکس هنوز نوزاد است و تا بزرگ شود، طول می‌کشد!


یک فعال اقتصادی تصریح کرد حتی مدیر اینستکس هم نتوانست ضرورت اینستکس برای ایران را توجیه کند!


دکتر مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزی با اشاره به حضورش در دیدار مدیر اینستکس نوشت: «دیشب (پریشب) به افتخار حضور آقای فیشر مدیرعامل اینستکس (کانال مالی ایران و اروپا) در ایران ضیافت شامی در منزل سفیر آلمان برپا شد. سفرای کشورهای مطرح اروپایی به همراه سفرای چین و هند و از ایران نیز آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه و البته ٤-٥ نفر از بازرگانان بخش خصوصی حضور داشتند.


آقای عراقچی در صحبت‌های کوتاهی اظهار گله‌مندی و ناامیدی از نحوه شروع و اجرای این کانال مالی هم کردند و بسیار صریح و شفاف، آب پاکی را روی دست دوستان اروپایی ریخت‌. از آقای فیشر پرسیدم وقتی تراز تجاری ما با اروپا منفی است، وقتی این کانال محدود به مواد غذایی و خوراک دام و دارو شده، وقتی این کانال کالاهای سرمایه‌ای را شامل نمی‌شود، وقتی قرار نیست نفتی از ایران خریداری شود، وقتی بانک‌های درجه اول تمایلی جهت حضور در این کانال نشان ندادند، وقتی سایه سنگین اختلافات در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای وجود دارد و…‌، چطور اینستکس کارایی و اجرایی خواهد شد؟


ایشان پاسخ درست و درمانی نداشتند و البته توضیح دادند؛ اینستکس یک نوزاد تازه متولد شده است و تا بزرگ شود مدت زمان طولانی لازم است!».


اظهارات این مقام آلمانی در حالی است که اروپایی‌ها بالغ بر ۹ ماه وقت‌کشی کرده‌اند و اگر کمترین اراده و توانی برای انجام حداقل تعهدات برجامی داشتند، باید تاکنون نشان می‌دادند.

عارف: اصلاح‌طلبان بخشی از سرمایه اجتماعی را از دست داده‌اند


رئیس فراکسیون امید گفت این فراکسیون به هیچ دردی نمی‌خورد. عارف همچنین گفته است اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.


محمدرضا عارف در نشست با فعالان نشریات دانشجویی و در پاسخ به این سؤال که فراکسیون امید به چه دردی می‌خورد، تصریح کرد: به هیچ دردی نمی‌خورد. کاش من وقت بیشتری داشته باشم تا عملکرد این فراکسیون را تشریح کنم؛ چون در پنج دقیقه نمی‌شود این عملکرد را تشریح کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی با بیان اینکه فراکسیون امید، فراکسیون اکثریت در مجلس نیست و ما در این فراکسیون می‌توانیم روی رای بخشی از نمایندگان حساب کنیم، افزود: در جلسه‌ای که با تشکل‌های دانشجویی داشتیم، آنها مخالف حضور غلامی در وزارت علوم بودند؛ اما اساتیدی که شما هم می‌شناسید همچون فرجی دانا، خانیکی، ظریفیان و توفیقی هم مُصر به این بودند که غلامی تایید شود؛ با این وجود ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که در فراکسیون آتش به اختیار عمل کنیم؛ چون دو جریان تاثیرگذار دانشجویی و اساتید را پیش روی خود داشتیم.


عارف در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد جبهه اصلاحات و به‌ویژه عملکرد آن در زمینه جوانگرایی افزود: در پرونده محیط زیستی‌ها شخصاً دو جلسه با خانواده آنها برگزار کردم و یک جلسه هم در دفتر خود با خانواده‌های آنها داشتم. در هر حال اختلاف نظر جدی در رابطه با فعالیت محیط زیستی‌ها وجود دارد و جریانی می‌گوید این افراد جاسوس هستند و جریانی می‌گوید فعالیت آنها در راستای فعالیت تشکل‌های زیست محیطی است در هر حال هر دو جریان می‌گویند ما با رای دادگاه مشکلی نداریم.


وی با بیان اینکه ما از کسانی که برای جبهه اصلاحات هزینه داده‌اند، تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: راهبرد ما در جبهه اصلاحات آرامش است؛ با این وجود معتقدم اگر آرامش نبود در انتخابات ۹۲ و ۹۶ پیروز نمی‌شدیم. در هر حال ما از اصول خود کوتاه نمی‌آییم و محافظه‌کاری نمی‌کنیم.


عارف گفت: این تعبیر که فراکسیون امید در ماجرای انتخاب غلامی به عنوان وزیر علوم به دانشجویان خیانت کرد، نباید از زبان فعالان نشریات دانشجویی جاری شود، معتقدم هیچ نهاد بیرون از دانشگاه نباید در امور دانشگاه دخالت کند.
رئیس فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه بنابر نظرسنجی‌ها جبهه اصلاحات به‌دلیل ضعف عملکرد، بخشی از سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است، افزود: حذف قانون اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر و یا عفو عمومی از جمله مواردی هستند که نام بنده را پای آن دیدید؛ اما در مواردی ما اینگونه عمل نمی‌کنیم که کار به اسم فراکسیون امید تمام شود.


عارف در پاسخ به این سؤال که برای رفع حصر چه کرده‌اید، تصریح کرد: در گذشته نیروهای امنیتی در خانه کروبی بودند اما الان او می‌تواند بیرون برود و جلساتی را هم برگزار کند. در هر حال ما پیگیری رفع حصر را مطرح کردیم نه رفع حصر را.


متاسفانه از دیدار عارف با طیف دانشجویی مذکور، خبری مبنی بر گفت‌وگو درباره مشکلات اقتصادی مردم، و وعده‌های برعکس شده ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال منتشر نشده است.

روایت کارشناسان از بهترین و بدترین تصمیم اقتصادی دولت

کارشناسان اقتصادی، بهترین و بدترین تصمیم دولت در سال ۹۷ را کدام تصمیم می‌دانند.

روزنامه جام‌جم ضمن نظرسنجی از برخی کارشناسان ا قتصادی نوشت؛ براساس نظرسنجی، بدترین تصمیم اقتصادی، ارز ۴۲۰۰ تومانی و بهترین تصمیم تغییر رئیس بانک مرکزی بوده است. در ادامه نظرات برخی کارشناسان را می‌خوانید:

دکتر بیژن عبدی
بهترین تصمیم: متاسفانه دولت در زمینه اقتصادی عملکرد مناسبی نداشته که بهترین داشته باشد.
بدترین تصمیم: اگر بخواهم بدترین تصمیم اقتصادی دولت را بگویم می‌توانم به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی آن هم بدون نظارت اشاره کنم. معلوم نیست چرا در آن زمان یک‌باره نرخ ارز را تک‌نرخی ۴۲۰۰ تومانی اعلام کردند. این در شرایطی بود که مردم، تجار و دیگر اقشار نیز این رقم را قبول نداشتند و موجب تشکیل بازار موازی و بدون نظارت شد اما دولت اصرار داشت خودش می‌تواند بازار ارز را کنترل و تأمین کند و همین پافشاری باعث از دست رفتن منابع زیاد ارز شد. هنوز هم مشخص نیست ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه کسانی داده شده است. البته دولت اقدام ناصحیح اقتصادی زیاد داشته اما تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بدترین است.
دکتر میثم موسایی
بهترین تصمیم: تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی
بدترین تصمیم: اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایطی که نرخ ارز در بازار بیش از این ارقام بود و اصرار دولت در این زمینه موجب هدررفت منابع ارزی شد. برای این‌که اثبات کند وضعیت ارز مطلوب است منابع خود را برای واردات کالاهای غیرضروری اختصاص داد و کشور دچار مشکلاتی شد که هنوز هم نتوانستند نسبت به آن اقدام جدی انجام دهند.
دکتر ساسان شاه‌ویسی
بهترین تصمیم: تغییر تیم اقتصادی دولت.
بدترین تصمیم: سیاست‌های غلط بانک مرکزی در زمان آقای سیف و سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه.
دکتر مرتضی افقه
بهترین تصمیم: دولت تصمیمی نداشته که به‌طور قطع بتوان آن را بهترین خطاب کرد اما تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی یک کار خوب بود.
بدترین تصمیم: گره زدن کل اقتصاد کشور به برجام که با خروج ایالات متحده آمریکا از برجام باعث غافلگیری همه قوا شد.
دکتر کامران ندری
بهترین تصمیم: نداشته است.
بدترین تصمیم: بدترین تصمیم اقتصادی دولت ابتدای امسال بود که هنوز تبعات آن مشاهده می‌شود. تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای همه کالاها به‌خصوص کالاهای اساسی باعث افزایش هزینه‌های خانوار شد.
محسن جلالپور، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران
بهترین تصمیم: نداشته است.
بدترین تصمیم: اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی که هر چه می‌کشیم از این تصمیم است.
دکتر محمدرضا جهان بیگلری، کارشناس اقتصادی
بهترین تصمیم: در میان تصمیمات دولت، بازگشایی و فعالیت دوباره صرافی‌ها کار خوبی بود.
بدترین تصمیم: اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و محدودسازی فعالیت صرافی‌ها در زمان آقای سیف، بدترین اقدامات اقتصادی دولت هستند. دکتر احسان سلطانی
بهترین تصمیم: نداشته است.
بدترین تصمیم: هرج و مرج در بازار ارز و رانت‌هایی که از مسیر ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد شد.
ابوالقاسم حکیمی‌پور
بهترین تصمیم: دولت تصمیم اقتصادی خوبی نداشته است.
بدترین تصمیم: لجام‌گسیختگی بازار کالاهای اساسی، اعلام نرخ ارز ۴۲۰۰ دولتی و نداشتن برنامه استراتژیک اقتصادی.
عبدالمجید شیخی
بهترین تصمیم: تصمیمات اقتصادی درستی نداشته است.
بدترین تصمیم: تصویب کردن قرارداد استعماری FATF و گران کردن نرخ ارز که سبب سه برابر شدن هزینه‌های مردم و دو برابر شدن هزینه‌های دولت شد.
محمود جامساز
بهترین تصمیم: تصمیم درستی نداشته است.
بدترین تصمیم: کنترل نکردن قیمت نرخ ارز در بازار و سر به فلک کشیدن قیمت آنکه تا ۱۸ هزار تومان رسید.
مسعود دانشمند، دبیرکل خانه اقتصاد
بهترین تصمیم: در سال ۹۷ در حوزه اقتصاد دولت تصمیم درستی نداشته است.
بدترین تصمیم: اعلام تک‌نرخی شدن ارز و دلار ۴۲۰۰ تومانی بدترین تصمیم دولت بود.

اعطای تحت‌الحمایگی پرونده جاسوسان غربی را سخت‌تر می‌کند

با وخامت وضعیت محافل ضد جمهوری اسلامی، دولت‌های انگلیس و فرانسه رسماً به فکر اعلام تحت‌الحمایگی رسمی این طیف‌ها افتاده‌اند اما این اعلام حمایت رسمی، بیش از آنکه موجب تقویت اپوزیسیون و عناصر آلوده به جاسوسی شود، موجب بدنامی و انگشت‌نما شدن آنها نزد ملت ایران می‌شود.


اخیراً امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با ارسال دعوتنامه‌ای از نسرین ستوده درخواست شرکت کردن وی در جلسه جی۷ (شورای مشورتی برای برابری میان زنان و مردان) کرد.


رئیس‌جمهوری فرانسه در دعوتنامه خود تاکید کرده است که قصد دارد حقوق زنان را در راس اهداف مدیریت کشورش در گروه «جی ۷» قرار دهد.


رادیو فرانسه عنوان داشت: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، از نسرین ستوده، که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، دعوت کرد عضویت در «شورای مشورتی مذکور» را بپذیرد.


اقدام نمایشی دولت فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که همین دولت چندین هفته است جریان معترض موسوم به جلیقه زرد را با شدت تمام سرکوب می‌کند. از جمله در میان افراد سرکوب شده، زنان بسیاری دیده می‌شوند که مورد وحشی‌گری پلیس و اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.


در همین حال، وزارت خارجه انگلیس از اقدامی عجیب که از نگرانی شدیدش نسبت به بازداشت جاسوس خود در ایران حکایت می‌کند، مدعی شد به نازنین زاغری، حمایت دیپلماتیک اعطا کرده است.


دویچه وله نوشت: «جرمی هانت اعلام کرده که گرچه از این اقدام نمی‌توان انتظار معجزه داشت، اما این تصمیمات می‌تواند کمکی به پرونده نازنین زاغری باشد.


این اقدام دولت بریتانیا به معنای آن است که پرونده نازنین زاغری از یک موضوع کنسولی به یک منازعه حقوقی رسمی بین دو دولت تبدیل می‌شود و به بریتانیا این امکان را می‌دهد که علیه جمهوری اسلامی به نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد شکایت برد. هر چند به نظر نمی‌رسد لندن در حال حاضر قصد انجام چنین کاری را داشته باشد و صرفاً در پی افزایش فشارهای دیپلماتیک بر تهران است».


اعلام تحت‌الحمایگی برخی عناصر وابسته به ضدانقلاب و سرویس‌های جاسوسی غربی، پس از آن صورت می‌گیرد که در دو سال اخیر، برخی عناصر مهم شبکه‌های نفوذی و جاسوسی وابسته به دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه، در ایران شناسایی و بازداشت شده و بعضاً محکوم شده‌اند. اکنون به نظر می‌رسد به هم خوردن بازی پیچیده نفوذ، سرویس‌های جاسوسی انگلیس و فرانسه را شدیداً نگران کرده است، اما همین دستپاچگی می‌تواند پرونده مجرمان بازداشتی را سنگین‌تر کند.

ایران

انتخاب جانشین رئیسی ۷ فروردین

خبر اول اینکه، سایت تابناک با اشاره به انتخاب تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رئیس قوه قضائیه نوشته: شنیده‌های پیش از این حاکی از آن بود، به احتمال فراوان، تولیت جدید آستان قدس رضوی تا پایان سال ۹۷ معرفی نخواهد شد. آنچنان که برخی خبرها حکایت داشت، این موضوع به درخواست شخص حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صورت گرفته است.

بر اساس این خبر، گفته می‌شود رئیسی تا سفر رهبر انقلاب به مشهد مقدس و سخنرانی روز اول فروردین ایشان در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی حاضر خواهد بود و پس از آن احتمالاً این جایگاه را به حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب واگذار خواهد کرد.

احمد مروی حکم خود را به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی ۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ رسماً دریافت خواهد کرد. آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد هم به تسنیم گفته: گزینه‌هایی برای تولیت آستان قدس رضوی مطرح هستند که رهبری فرمودند در سفر نوروزی به مشهد مشخص خواهند کرد.

۵۰ دیپلمات و ژنرال پیشین امریکایی خواستار بازگشت امریکا به برجام شدند

خبر دیگر اینکه، از رئیس جمهوری امریکا خواستند تا به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. به گزارش ایسنا، در بیانیه مشترک ۵۰ دیپلمات و ژنرال سابق امریکایی که از سوی کالج مقامات امنیت ملی امریکا منتشر شده، آمده است که بازگشت به توافق هسته‌ای موجب کمک به ایجاد استراتژی گسترده‌تری برای خاورمیانه می‌شود. در این بیانیه به تشریح دلایل ضرورت بازگشت امریکا به برجام اشاره شده از جمله اینکه ایران به توافق و تعهدات خود پایبند است، متحدان اروپایی امریکا سرسختانه به برجام پایبند هستند و بازگشت به توافق و لغو تحریم‌ها تا حد زیادی باعث افزایش توانایی امریکا برای مذاکره (با ایران) شده و ما را قادر می‌سازد تا با توافق موجود نگرانی‌هایمان را مطرح کنیم.

قالیباف رئیس یک نهاد مهم می‌شود

دست آخر اینکه، محمدباقر قالیباف بزودی ریاست یکی از نهادهای مهم کشور را به عهده خواهد گرفت و معادلات دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ تغییرات اساسی خواهد کرد. به گزارش نامه‌نیوز، شهردار پیشین تهران به همین زودی‌ها به ریاست این نهاد خواهد رسید. گمانه‌زنی‌ها در مورد انتصاب وی به عنوان ریاست این نهاد بلافاصله بعد از کناره‌گیری وی از انتخابات ۹۶ شروع شد. از آن زمان تاکنون این اتفاق رخ نداده اما بر اساس اخبار موجود، در نیمه نخست سال ۹۸ بالاخره حکم خود را می‌گیرد و رسماً رئیس این نهاد مهم می‌شود. خروج قالیباف از گردونه انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ در شرایطی که سیدابراهیم رئیسی نیز به ریاست دستگاه قضا رسیده است، تغییرات مهمی در آرایش سیاسی ایجاد خواهد کرد.

خراسان

دستور مهم دولت برای شفاف سازی تراکنش های بانکی

طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به همتی، بانک مرکزی موظف شده است پس از ابلاغ این دستور، اطلاعات مربوط به تراکنش های شبکه پرداخت بانکی (یا همان شاپرک) و شبکه شتاب را به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی درخواست می کند، در اختیار این سازمان قرار دهد. همچنین طبق این دستور و با همکاری این دو نهاد اقتصادی، قرار است پایانه های کارتخوان نیز سامان دهی زیربنایی و اساسی شوند.

کشف جدیدترین ابتکار برای جذب گردشگر نوروزی

طبق بخشنامه یک مقام مسئول در دولت به تعدادی از مدیران فعال حوزه گردشگری در بخش دولتی و خصوصی، با تاکید بر اینکه یکی از عوامل موثر بر فرایند سفر، "سر در ها" هستند، از مخاطبان خواسته است ضمن سامان دهی و زیباسازی این بخش از مراکز اقامتی و پذیرایی، نصب بنر خوش آمدگویی به مهمانان و تبریک سال نو را به تمامی واحدهای تحت پوشش خود در قالب یک دستور، اعلام کنند.

آرمان

پالایشگاه پیروزی شاهرود تعطیل شد

شنیده شد که پروژه احداث پالایشگاه نفت و گاز پیروزی در شهرستان شاهرود در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و فاز یک آن در فروردین سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همزمان با قرائت پیام رئیس جمهور از طریق ویدیوکنفرانس مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه در سه فاز تعریف شده و ظرفیت تولید آن در هر سه فاز به یک‌هزار و ۲۵۰ تن فرآورده نفتی در روز می‌رسد. پالایشگاه نفت و گاز پیروزی پالایشگاهی صد در صد خصوصی است که با بهره‌گیری از دانش، تخصص و تجهیزات تماماً بومی کشور ساخته و راه‌اندازی شده است. مواد اولیه این واحد تولیدی، نفت خام و میعانات گازی است که خوراک ۱۳ هزار بشکه‌ای روزانه آن توسط شرکت نفت تامین می‌شود. طی سال جاری با توقف ارائه خوراک به این پالایشگاه، تولید آن متوقف و این پالایشگاه فعال خصوصی کشور به تعطیلی کشیده شده است و تمامی ۶۸۰ کارگر آن بیکار شدند.

توضحیات جدید درباره پرونده پتروشیمی

شنیده شد که دادستان تهران درباره فساد پرونده بازرگانی پتروشیمی گفت: این پرونده از مهم‌ترین پرونده‌هایی بوده که در سال ۹۱ در دادسرای تهران تشکیل شده و تحریم‌های امریکا در آن دوره آغاز شد. سال ۸۸ که شرکت پتروشیمی بازرگانی ایران واگذار می‌شود و کسانی که این شرکت را خریداری می‌کنند، به لحاظ اقداماتی که انجام دادند، این پرونده تشکیل می‌شود. اولاً اختلاسی در کار نیست. اینکه روزنامه‌هایی تیتر کردند، ۶ میلیارد دلار یا یورو اختلاس، کذب است. یک شرکت خصوصی است و نمی‌تواند اختلاس کند. مجموع ۶ میلیارد دلاری که اعلام شد، مجموع معاملات مالی این پرونده بوده است نه مجموع میزان رد مال پرونده. عباس جعفری دولت‌آبادی افزود: مجموع پول‌هایی که برداشته‌اند ۲۲ میلیون یورو یا ۱۵ میلیون دلار است و مبلغ ریالی آن حدود ۶۵ میلیارد تومان است که سوء استفاده کرده‌اند. به گفته وی برخی از متهمان مثل آن خانم (مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا) سال ۹۱ از کشور فرار کرده است.

سلطان قاچاق کتاب هم دستگیر شد

شنیده شد که «ع.خ» متهم اصلی پرونده قاچاق کتاب معروف به سلطان قاچاق کتاب روز گذشته دستگیر و روانه زندان اوین شد. بنا به گفته یکی از اعضای کارگروه سیانت از حقوق ناشران و کتاب‌فروشان این فرد هم اکنون در بازداشتگاه زندان اوین نگهداری می‌شود و سرنخ‌های خوبی در جریان بازجویی از وی درباره انبارهای نگهداری کتاب‌های قاچاق به دست آمده است. تسنیم نوشت؛ «ع.خ» به همراه پسرانش چندسالی است که به امر قاچاق کتاب اشتغال داشته و نیمی از نسخه‌های قاچاق موجود در سراسر کشور توسط این خانواده منتشر و توزیع شده است. پیش از این دادگاه فرهنگ و رسانه، وی را بازداشت کرده و برای قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی روانه زندان کرده بود، اما بنا به حکم قاضی دادگاه زندان اوین این وثیقه به ۸۰ میلیون تومان تغییر یافته و موجب متواری شدن وی شده بود.

گاف فیفا درباره بازی ذوب آهن

شنیده شد که صفحه توئیتر رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در بخش عربی نتیجه مسابقه تیم‌های ذوب آهن ایران و النصر عربستان را به اشتباه ثبت کرد. در شرایطی که ذوب‌آهن ایران با شایستگی موفق به شکست نماینده عربستان شد، صفحه رسمی فیفا به زبان عربی در اشتباهی عجیب نتیجه این مسابقه را ۲ بر صفر به سود النصر اعلام کرد. اشتباه عجیب صفحه فیفا در حالی صورت گرفته که نتایج سایر مسابقات روز دوشنبه به درستی در این بخش اعلام شده و تنها در خصوص نتیجه بازی نمایندگان ایران و عربستان چنین اشتباهی دیده می‌شود. تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ النصر عربستان را مغلوب کند.

کشف ۴ محموله انواع کالاهای قاچاق

شنیده شد که رئیس پلیس آگاهی استان البرز از کشف ۴ محموله انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال، از ۴ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان خبر داد. سرهنگ محمد نادربیگی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در پی پایش و رصد محورهای مواصلاتی استان البرز به ۴ دستگاه خودرو کامیون و نیسان وانت حامل انواع کالا، مشکوک شده و موضوع را به صورت ویژه در دستورکار قراردادند. وی اضافه کرد: با پیگیری‌های شبانه روزی و انجام کارهای اطلاعاتی، خودروها در حال تردد در مسیرهای مواصلاتی استان متوقف و پس از بازدید از بار آن‌ها مشخص شد که تمام کالاها فاقد بارنامه و مدارک گمرکی معتبر هستند.

روایت منیژه حکمت از سرقت عجیب

شنیده شد که منیژه حکمت کارگردان سینما از سرقت مواد غذایی داخل خودرویش روایتی منتشر کرده است. منیژه حکمت از سرقت عجیب وسایل داخل خودرویش خبر داد. این کارگردان سینما نوشت: «جلوی در خانه سینما ماشینم رو دزد زد، مقداری خرید کرده بودم در رو شکونده و خوراکیها رو برده بود فقط مواد غذایی را. ضبط ماشین و بقیه اقلام ماشین را دست نزده بود. پلیس اومد و دوستان، همگی متفق گفتند دزد نبوده فقط گرسنه بود، منم گفتم نوش جونش و اومدم.»

۹۲۷ فرد و موسسه ایرانی تحت تحریم آمریکا

شنیده شد که سیگال مندلکر، معاون خزانه‌داری آمریکا در سخنرانی خود مدعی شد که ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و اظهار کرد که ایالات متحده به فشار حداکثری خود علیه نظام ایران ادامه می‌دهد تا با تروریسم، تکثیر تسلیحات و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ایش مقابله کند. وی در ادامه اظهار کرد که آمریکا در سال گذشته میلادی، ۷۰۰ موسسه، فرد، کشتی و هواپیما را لیست تحریم‌های خود قرار داده است و حال این رقم به ۹۲۷ افزایش یافته است.

رشد پدیده‌ای نوظهور در هیات‌های مذهبی

شنیده شد که پدیده نوظهور مداح محوری در کنار جذب، یک آسیب بزرگ را متوجه فضای هیات‌ها کرده است و این آسیب زمانی به اوج خود می‌رسد که وقتی یک هیات بزرگ از حضور یک مداح سرشناس خبر می‌دهد و در اول مراسم اعلام می‌کند که حضور این مداح منتفی شده است، صدها نفر در وسط هیات مراسم را ترک می‌کنند، مشخص می‌شود که این آسیب تا چه حدی پیشرفته و خطرناک است.

سؤال وزیر ارتباطات از مردم

شنیده شد که وزیر ارتباطات به مناسبت ۱۴۲ سالگی وزارت خانه خود، از مردم نظرسنجی کرد. آذری جهرمی با انتشار توییتی نوشت :«۱۴۲ سال پیش در ۲۱ اسفندماه، وزارت تلگراف در ایران ایجاد شد. در ذهن شما نماد خدمات وزارت تلگراف آن روز، پست و تلگراف و تلفن سالهای نه چندان دور و ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز، چیست؟ از خدمات راضی هستید؟ چه انتظاراتی دارید؟ #نظرمردم».

مردم همدان آجیل نمی‌خرند

شنیده شد که رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با اشاره به اینکه بازار فروش آجیل و خشکبار در حالت رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: آجیل و خکشبار به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما متأسفانه تاکنون استقبال مردم بسیار ضعیف بوده است. محمد ارغوان افزود: نخریدن آجیل را به صلاح مردم و فروشندگان نمی‌دانم.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک