چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ساعت ۱۱:۹
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران در گفت و گو با ایرنا:

۹۴ درصد ازدواج های دانشجویی پایدار است

تهران- ایرنا- مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران می گوید: بر اساس آماری که از ثبت احول گرفته شده است بیش از 94 درصد ازدواج های دانشجویی پایدار مانده است و تلاش نهاد رهبری کاهش 6 درصدی است که منجر به طلاق شده است.
 94 درصد ازدواج های دانشجویی پایدار است,

حجت الاسلام محمد مهدی کرمی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: به نظر نهاد رهبری 6 درصدی هم که به طلاق منجر شده خیلی زیاد است چرا که ازدواج های دانشجویی، آگاهانه است و پایداری این ازدواج ها در پناه این آگاهانه بودن است بنابراین 6 درصد هم زیاد است ما امیدواریم سال آینده آماری که ارائه می کنیم نشان دهنده کاهش این درصد باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم ازدواج های دانشجویی در دانشگاه تهران به دوره بیست و دوم خود رسیده است، اظهار کرد: البته به این شکل که زوج های دانشجو به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند دوازدهمین دوره است.
کرمی با تاکید بر این نکته که استقبال در سال های گذشته هم خوب بود اما امسال علیرغم همه مشکلات اقتصادی استقبال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: یکی از عواملی که ازدواج را سخت می کند مهریه های سنگین است و یکی دیگر از عوامل هم هزینه های مراسم جشن و عقد است که به لطف خدا با توجه به آماری که داریم در دو بعد مهریه و هزینه مراسم ازدواج های دانشجویی با کمترین هزینه برگزار شده و در این زمینه فرهنگ سازی صورت گرفت است.
وی ادامه داد: امیدواریم با روشی که در پیش گرفته ایم و از گروه های مشاور در ازدواج دانشجویی استفاده می کنیم ازدواج آسان و پایدار دانشجویی با کمترین ناپایداری در دانشگاه تهران رواج پیدا کند.
کرمی در مورد آثار معنوی تشرف زوج های جوان به زیارت امام رضا(ع) گفت: برگزاری برنامه زیارت امام رضا(ع) با سه هدف صورت می گیرد. هدف اول نهاد رهبری به زیارت بردن زوج های جوان است چرا که معتقد هستیم هر کاری که در کنار امام رضا(ع) شروع شود برکات فزون تری خواهد داشت و امروز هم این جشن را با صلوات خاصه امام رضا شروع کردیم.
وی افزود: هدف دوم ما از این برنامه برگزاری کارگاه های مهارتی سه روزه در مشهد است. هدف سوم این است که ارتباط ما با زوج های جوان قطع نشود و ما بتوانیم با این زوج ها بیشتر آشنا شویم چرا که نهاد رهبری برای زوج های جوان بسته های معرفتی برای زندگی بهتر آماده کرده است و باید در کنار این زوج ها قرار بگیریم تا بتوانیم برای پایداری این ازدواج ها به زوج ها مشاوره بدهیم.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به جوانانی که بخاطر مشکلات مالی ازدواج نمی کنند دارید، هم بیان کرد: من به این جوان ها می گویم همین کاری که دوستان شما انجام دادند را با شجاعت و توکل به خداوند انجام بدهید. با همین وضعیت اقتصادی امسال ازدواج های دانشجویی افزایش پیدا کرده است البته هم ما و هم خانواده ها تا جایی که امکان داشت سعی کردیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم اما مشکلات اقتصادی نباید مانع ازدواج جوانان شود.
وی ادامه داد: تضمینی که خداوند داده است را به جوانان می دهم که بخاطر ترس از مشکلات و نداری نباید ازدواج که تاثیر شگرفی در زندگی افراد دارد را تاخیر انداخت. زندگی را باید زوج ها با هم بسازند و اگرنه وارد شدن به زندگی ساخته شده چندان ارزشی ندارد.
به گزارش ایرنا ، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، مراسم بیست و دومین جشن ازدواج دانشجویی 300 زوج دانشجوی دانشگاه تهران امروز در کنار گلزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمد مهدی کرمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و محمود نیلی احمدآبادی رئیس این دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند. همچنین در این جشن از هشت زوج جوان که کمترین مهریه را داشتند تقدیر شد. زوج‌های دانشجو در پایان مراسم به صورت کاروانی و با خودرو‌های تزیین شده به راه‌آهن تهران منتقل شدند تا از آنجا با قطار راهی مشهد شوند.

**9487**1601**

انتهای پیام /*

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک