شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ساعت ۶:۱

برنامه دولت برای تنظیم بازار شب عید با ارز ۴۲۰۰تومانی+ سند

کره بسته‌بندی، لپه، نخود رسمی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس، چای کوبیده و انواع چای سیاه از گروه ۲ به گروه یک کالایی منتقل شدند.
برنامه دولت برای تنظیم بازار شب عید با ارز ۴۲۰۰تومانی+ سند,
بر اساس مکاتبه وزیر صنعت با رئیس کل بانک مرکزی در مورد ساماندهی و مدیریت بازار ارز، شاهد تغییر مجدد گروه کالایی 8 ردیف تعرفه (کره بسته‌بندی، لپه، نخود رسمی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس، چای کوبیده و انواع چای سیاه) از گروه 2 به گروه یک کالایی خواهیم بود.

در مکاتبه رحمانی وزیر صنعت با همتی رئیس کل بانک مرکزی آمده است، با توجه به درخواست مجدد وزیر جهاد کشاورزی، با موضوع تغییر گروه کالایی 8 ردیف تعرفه برای مدیریت و تنظیم بازار شب عید خواهشمند است، دستور فرمایید گروه کالایی اقلام زیر مانند گذشته در گروه یک کالایی قرار گیرند.

 

به گزارش تسنیم، ماهیانه یک‌میلیارد دلار انواع کالای اساسی  از گمرکات کشور ترخیص می‌شود  و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 98 روند استفاده از ارز 4200تومانی برای واردات کالاهای اساسی در سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. سال آینده 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی از محل درآمدهای نفتی لحاظ شده و به‌نظر می‌رسد رفته رفته مشکلات ایجادشده در تنظیم بازار برخی اقلام برطرف شود.

گفتنی است، این تغییرات، روز گذشته از سوی دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی نیز ابلاغ شده است.

 


انتهای پیام/ تسنیم

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک