یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ساعت ۵:۱۵
دانا گزارش می‌دهد؛

سیاه نمایی رسانه‌های جریان خاص در پرونده خانم متخلف/ شیطنت زنجیره ای ها خوراک خبری ضدانقلاب را فراهم کرد +تصاویر

روزنامه کویتی با تیتر « اکبر الاختلاس بتاریخ البشریه ... فی ایران» (بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت در ایران) سعی کرد اقتصاد ایران را یکی از فاسدترین و ناامن ترین اقتصادهای دنیا معرفی کند.
سیاه نمایی رسانه‌های جریان خاص در پرونده خانم متخلف/ شیطنت زنجیره ای ها خوراک خبری ضدانقلاب را فراهم کرد +تصاویر,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رکورد اختلاس بابک زنجانی شکسته شد»، این تیتری بود که اغلب رسانه‌های اصلاح طلب و طرفدار دولت آنرا به عنوان یک رویکرد و خط خبری روی خروجی خود قرار دادند. اینکه بیشتر از مفسده مالی به رکورد شکنی آن تاکید می شود موضوع قابل توجهی است که بعدها با بازتاب خبری خاص آن در رسانه‌های خارجی که سعی می کردند با سیاه نمایی و بزرگ نمایی ایران را کشوری فاسد در خصوص مسائل مالی نشان دهد، تامل برانگیز می شود.

این سیاه نمایی های رسانه‌ای برای هر چه که باشد اعم از خبر فروشی و جلب توجه مخاطب باعث یک نتیجه کلی شده است؛ سوء استفاده ضدانقلاب و رسانه‌های خارجی معاند علیه کشورمان. درواقع این نوع تیترزنی و پوشش خبری خوراک رسانه‌های ضدانقلاب برای تبلیغ علیه کشورمان را فراهم کرد.

در همین رابطه روزنامه کویتی با تیتر « اکبر الاختلاس بتاریخ البشریه ... فی ایران» (بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت در ایران) سعی کرد اقتصاد ایران را یکی از فاسدترین و ناامن ترین اقتصادهای دنیا معرفی کند.

درواقع این رسانه خارجی وجهه کشورمان را در میان مسلمانان جهان هدف قرار داده و سعی می کند ایران را کشوری فاسد نشان دهد. 

این درحالی است که واقعیت چیز دیگری است و «جعفری دولت آبادی» دادستان تهران در توضیح درباره این پرونده بیان می کند: «مجموع ۶.۶ میلیارد دلار مجموع معاملات مالی بوده است نه به معنای مجموع رد مال متهمان. اینها حق العمل کاری می‌کردند یعنی مواد را می‌گرفتند و در خارج می‌فروختند و پول را باید به داخل بر می‌گرداندند.»

وی با بیان اینکه این افراد طی فر ایند انتقال مرتکب این تخلف مالی شده اند، می افزاید: «اینها در این فاصله استفاده‌های شخصی کرده اند و شرکتهایی در دبی و ترکیه ایجاد کردند و مجموع پولهای اینها ۲۲ میلیون یورو و ۱۵ میلیون دلار است. که ریالی اش ۶۵ میلیارد تومان است.»

دادستان تهران تصریح کرد: «در پرونده پتروشیمی، اختلاسی مطرح نیست و اینکه رسانه‌ها رقم ۶ میلیارد دلاری اختلاس را مطرح کردند، کاملا کذب محض است.»

در همین رابطه سید اسد الله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی گفت: «رقمی که در پرونده پتروشیمی مبنی بر ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو مطرح شده به معنی تصاحب نیست بلکه تفاوت بین ارزی است که باید به کشور وارد می‌شد که انجام نشده است

اما هنوز متاسفانه با وجود توضیحات دادستانی درباره اینکه پرونده تخلف مالی به میزانی که در رسانه‌ها بزرگنمایی و درواقع سیاه نمایی کرده اند، نیست اما برخی از رسانه‌ها مطلع و یا غیر مطلع از این موضوع در حال تکرار اشتباه خود هستند که حتی به تذکر چندین باره دادستانی در این موضوع انجامیده است.

به هر حال رسانه‌ها در خصوص مسائل مالی و اتهامات بایستی با دقت نظر لازم به پوششش دهی این مباحث بپردازند و شیطنت‌های سیاسی رسانه ای در این موارد اصلا پذیرفته نیست و بیشتر عواقب آن کشورمان را دچار مشکل می کند.

انتهای پیام/ح 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک