شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ساعت ۹:۲۳
در خراسان شمالی:

قیمت گوشت قرمز کیلویی ۵ هزار تومان کاهش یافت/نیاز توزیع مرغ ۱۱۵۰۰ تومانی تامین شده است

رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: پس از ورود دادستان بجنورد به مسئله مقابله جدی با خروج غیر مجاز دام از استان خراسان شمالی، این اقدام ضرب الاجلی دادستان موجب شد که قیمت دام زنده و گوشت قرمز کشتاری در استان به طور میانگین در هر کیلو تا پنج هزار تومان کاهش پیدا کند.
قیمت گوشت قرمز کیلویی 5 هزار تومان کاهش یافت/نیاز توزیع مرغ 11500 تومانی تامین شده است,

حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان و قصابان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در پاسخ به این سوال که پس از ورود دادستان به مسئله مقابله جدی با خروج دام زنده از استان از طریق افزایش کنترل مبادی ورودی و خروجی استان،این اقدام ضرب الاجلی چه تاثیری بر قیمت دام زنده و گوشت کشتار شده گذاشته است؟ اعلام کرد: از ابتدای ماه جاری که این دستورالعمل به طور جدی در استان اجرایی شد، تا به کنون به طور میانگین تا کیلویی پنج هزار تومان از قیمت دام زنده و گوشت قرمز کشتار شده در استان کاسته شده است.

به گفته قاسم زاده، روز گذشته قیمت دام سبک زنده در میدان عرضه دام بجنورد کیلویی 40 تا 42 هزار تومان و قیمت لاشه دام سنگین کیلویی 67 تا 68 هزار تومان معامله شد.

وی همچنین افزود: قیمت گوشت قرمز کشتار شده دام سبک در قصابی های استان از 100 هزار تومان به 95 هزار تومان کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: گوشت قرمز کشتار شده دام سنگین نرینه به قیمت 90 هزار تومان و ماده نیز 80 هزار تومان به فروش می رسد.

قاسم زاده درباره قیمت مرغ نیز عنوان کرد: آشفتگی توزیع مرغ در فروشگاه های عرضه مرغ در سطح شهر بجنورد و استان متاثر از آن است که خراسان شمالی اجرای عرضه مرغ با قیمت مصوب کمیسیون تنظیم بازار را عملیاتی کرده اما برخی از دیگر استان ها مثل استان تهران اجرای این دستورالعمل را عملیاتی نکرده اند.

وی گفت: هم استانی ها هنگامیکه اخبار قیمت مرغ توزیعی سایر استان ها با ارقام 14 تا 16 هزار و 800 تومان در هر کیلو را از طریق صدا و سیما و جراید مطلع می شوند، تصور می کنند همین وضعیت نیز در بجنورد و دیگر شهرستان های خراسان شمالی حاکم است، بنابراین مردم به سوی فروشگاه های عرضه مرغ هجوم می آورند و بیش از نیاز مصرف واقعی خود خرید می کنند که این مسئله آشفتگی در روند توزیع مرغ را بوجود آورده است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در سطح شهر بجنورد 80 مرغ فروشی فعال هستند این مرغ فروشی ها از دو روز قبل مرغ را با قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان طبق نرخ مصوب عرضه کرده اند و این عرضه با همین قیمت نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان و قصابان بجنورد تصریح کرد: میزان عرضه روزانه مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان کاهش نیافته و نیاز واقعی مردم نیز به تامین این کالا، ذخیره سازی شده است.

قاسم زاده خواستار شد: مردم همکاری لازم را داشته باشند و فقط به میزان مورد نیاز خود خرید کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک