جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ساعت ۸:۱۵
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان:

پروژه زراعت چوب در شهرستان  مانه و سملقان آغاز شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان گفت: پروژه زراعت چوب مبنی بر کاشت درختان سریع الرشد برای فروش چوب و ایجاد بادشکن در شهرستان آغاز شده است.
پروژه زراعت چوب در شهرستان  مانه و سملقان آغاز شد,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان در گفت و گو با خبر نگار عصر اترک، از توزیع 20 هزار اصله درخت در شهرستان خبر داد و گفت: در هفته درختکاری نهال درختانی شامل زیتون تلخ، زبان گنجشک، عرعر، ارغوان، کاج تهران، بادام و سرو خمره ای بین مردم و ادارات توزیع شد.

وی افزود: 200 اصله گلدانی نهال سرو نقره ای و سرو شیرازی نیز بعد از نماز جمعه در بخش مرکزی و مانه نیز بین نماز گزاران توزیع شد.

مهرداد فلاحی با اشاره به پروژه زراعت چوب اظهار کرد: در راستای پروژه زراعت چوب مبنی بر کاشت درختان سریع الرشد برای فروش چوب به کارخانه ها و نیز ایجاد بادشکن، نهال درخت صنوبر به صورت رایگان در هفته جاری توزیع خواهد شد.

شهرستان مانه و سملقان از نظر جغرافیایی به دو قسمت کوهستانی و دشتی تقسیم می شود. بخش کوهستانی عمدتاً در جنوب و جنوب غربی شهرستان قرار گرفته و کوه های قورخورد و حسن بگ در این محدوده قرار می گیرند.

بخش دشتی در غرب شهرستان و محدوده هایی در شمال و مرکز شهرستان را شامل می شود که مراکز جمعیتی را در خود جای داده است. جریان دائمی رود اترک از بخش جنوبی این شهرستان می گذرد.

به طور کلی وجود منابع آب دائمی و خاک حاصلخیز این شهرستان را به یکی از مناطق عمدۀ کشاورزی استان تبدیل کرده است. رطوبت نسبی بالا و چشمه ­های جوشان باعث ایجاد جنگل­ های انبوه و مراتع سرسبز در نوار جنوبی شهرستان و دامنه­ های رشته کوه ­یامان داغی شده است.

انتهای پیام / فیروزبخت

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1397/12/20
0
0
نمی دانم چرا این مسئول های منابع طبیعی به جای گفتن واقعیت ها در هفته منابع طبیعی و اگاه سازی مردم اینقدر امارهای دهان پر کن می دهند . این مسئول منابع طبیعی مانه و سملقان هم مثل مدیر کل منابع به لاف زدن روی آورده مثلا گفته که صنوبر کاری در شهرستان آغاز شد و اما اگر به کل سروته این ماجرا نگاه کنیم واگر امار نهال های توزیع شده درست باشد کلا 20000 نهال در یک شهرستان بزرگ استان داده شده که فقط کمی از انها صنوبر و بقیه هم نهال های فضای سبز مثل کاج و سرو و غیره بوده اند و در مورد صنوبر وبقیه نهال ها در هر هکتار حدود 1500 تا 2000 نهال کاشته می شود یعنی کل نهالکاری انجام شده حداکثر در مساحت 10 تا 12 هکتار در کل مانه وسملقان است و از میان فقط چند هکتار ان زراعت چوب و صنوبر است حال اگر تمام این نهال ها به ثمر بنشینند مگر چقدر هستند که ایشان گفته برای تامین نیاز و فروش به کارحانه های چوب است . واقعا خجالت اور است این فریبکاری زیرا ظاهر قضیه دهان پرکن است یعنی کاشت 20 هزااااااااااااااااااااار نهال ولی در عمل هیچ و فقط فریب .
نام :
ایمیل
نظر
محمد علی دولتی از شهر آشخانه | 1397/12/21
0
0
ممنون ازسایت اترک بخاطر خبرهای مربوط به طبیعت و منابع طبیعی - اما این مسئول طوری صنوبر کاری و درختکاری در مانه وسملقان را بزرگ جلوه داده که گویا تمام شهرستان را اباد کرده . این آقا بگوید نهال هایی که درسال گذشته کاشتید و بلوف زدید که فلان و فلان کرده ایم الان کجا هستند آیا اثری از انها دیده می شود ؟ حال فرض بگیریم شما بیست هزار نهال هم کاشته باشید این نهال ها کلا می شود 10 یا 15 هکتار وبه فرض اگر مراقبت شود وبزرگ شوند این میزان نهالکاری در مقایسه با شهرستان 500 هزار هکتاری مانه وسملقان اصلا به حساب نمی آید . متاسفانه تبلیغات توخالی از سوی مدیرهای منابع طبیعی مد روز شده و اینا در دادن امار واعداد توخالی از هم سبقت می گیرند . لطفا سایت ارزش مدار اترک که این خبر نهالکاری را در سال قبل هم داد خبرنگار محترم پیگیری کند که چند تا ازنهال ها زنده اند . ممنون هستیم.
نام :
ایمیل
نظر
محمد ولی قنبری از عشایرهای قوری میدان آشخانه | 1397/12/21
0
0
از خبرنگار محترم سایت اترک خراسان شمالی خواهش داریم که از این آقای مسئول که 20 هزار نهال کاشته سوال کنند چرا جلوی تخریب مرتع عشایر قوری میدان را نمی گیرد در آنجا هزار هزار هکتار مرتع و زمین های ملی را مردم آشخانه که تعدادی از انها از قوم های مدیر کل منابع طبیعی می باشند غصب کرده اند . حالا ایشان می خواهد مثلا چند هکتار نهال بکارد . هزارها هکتار مرتع طبیعت را خراب کرده اند و شما کاری نمی کنید و حالا برای دل خوشی مردم چند هکتار نهال می کارید . این تخریب های مرتع را چطوری جبران می کنید به جای نهالکاری های الکی بروید و جلوی تخریب ها توسط قوم وخویش مدیر کل را بگیرید . ممنون از خبر گزاری اترک
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1398/01/04
0
0
سایت اترک سیاسی کاری می کند و برخی نظرات را منتشر نمی کند وفقط نظراتی را می گذارد که با منافع جناحی آن سازگار است .
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک