جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۷ - ساعت ۱۳:۱۱
آجیل دست نیافتنی شد؟!

قیمت فضایی آجیل در بازار شب عید/ هر کیلو بادام هندی ۱۸۰ هزار تومان

قیمت آجیل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 تا 80 درصدی داشته است و گویا به کالایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
قیمت فضایی آجیل در بازار شب عید/ هر کیلو بادام هندی 180 هزار تومان,

در کنار رشد قابل‌ توجه قیمت انواع محصولات و خوراکی‌ها، نرخ انواع آجیل و خشکبار روند صعودی به خود گرفته و با توجه به هزینه‌های جاری خانوار، آجیل و خشکبار برای اقشار متوسط به کالاهای دست نیافتنی پیوسته است.

همزمان با روزهای پایانی سال و در پی رشد نرخ دلار و سودجویی عده‌ای از بازار، قیمت این محصولات افزایش قابل‌توجهی به خود گرفته است.

 رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار استان یزد ، در رابطه با وضعیت بازار آجیل، گفت: فروش آجیل نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 تا 70 درصد کاهش داشته است.

سید حسین عقیلی با بیان اینکه 285 واحد صنفی آجیل و خشکبار در استان یزد فعالیت دارند، اذعان داشت: از آنجا که اکثر اقلام آجیل وارداتی است، قیمت آن بر اساس قیمت ارز و دلار تعیین می شود.

وی ادامه داد: قیمت آجیل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 تا 80 درصدی داشته است و الان نیز ثبات قیمت ندارد.

وی افزود: تا ثابت نشدن قیمت دلار، آجیل نیز ثبات قیمتی نخواهدداشت اما فروشندگان موظف هستند با ارائه فاکتور خرید، افزایش قیمت 10 تا 12 درصدی را داشته باشند.

عقیلی در رابطه میزان افزایش قیمت برخی از اقلام آجیل نسبت به سال گذشته، گفت: قیمت اقلامی مانند پسته از 80 هزار تومان به 180 هزار تومان، تخمه کانادایی 8 هزار به 28 هزارتومان، تخمه هندوانه از 15 هزار به 28 تومان، بادام زمینی ایرانی از 28 هزار به 48 تومان، تخمه کدو از 18 هزار به 52 هزار، تخمه ژاپنی از 33 هزار به 50 هزار تومان، فندق از 45 هزار به 100 هزارتومان و بادام هندی از 90 هزار به 180 هزار تومان، رسیده است.

انتهای پیام/ یزدرسا

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک