جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ساعت ۹:۳۲
مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی اعلام کرد:

هدایت ۸۰۰ هزار متر مکعب روان آب به سفره های زیرزمینی صفی آباد/انجام کاداستر نیمی از اراضی ملی استان تا مرداد ۹۸

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اعلام اینکه عملیات نخست پخش سیلاب در منطقه صفی آباد اسفراین در حال اجرا است، گفت: با انجام این عملیات سالانه 800 هزار متر مکعب روان آب به سوی منابع آب های زیرزمینی این منطقه هدایت خواهد شد.
هدایت 800 هزار متر مکعب روان آب به سفره های زیرزمینی صفی آباد/انجام کاداستر نیمی از  اراضی ملی استان تا مرداد 98,

حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: پس از اختصاص 21 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل منابع طبیعی استان به منظور صرف برای امور آبخیزداری استان، برنامه های اجرایی برای 24 حوزه آبخیز استان که با بحران هایی از جمله روان آب مواجه بودند، تدوین شد.

به گفته وحید، در سطح بیش از 289 هزار هکتار از این 24 حوزه باید عملیات هایی از جمله عملیات سنگ ملات، گابیون و عملیات خاکی انجام شوند.

وی همچنین افزود: طبق برنامه های تدوین شده باید در سطح 180 هکتار از منطقه صفی آباد اسفراین دو عملیات پخش سیلاب انجام شوند که تاکنون قرارداد نخست برای انجام پخش سیلاب منعقد شده و اجرای عملیات آن در حال اجرا است..

وی تصریح کرد: در این فاز نخست سالانه 800 هزار متر مکعب روان آب به سوی منابع آب های زیرزمینی این منطقه هدایت خواهند شد که این اقدام با استقبال بسیار زیاد مردم ساکن در این منطقه مواجه شده است.

وحید افزود: قرارداد برای انجام بخش دوم از عملیات پخش سیلاب در این منطقه نیز منعقد شده است تا اجرایی شود.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به سند دار کردن اراضی ملی استان و انجام کاداستر آنها ( تهیه نقشه هوایی )، عنوان کرد: سطح اراضی ملی خراسان شمالی دو میلیون و 800 هزارهکتار است که تاکنون برای مساحت دو میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی ملی استان سند اخذ شده و اخذ سند برای 400 هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

وی گفت: بخش دوم از انجام کار، تهیه کاداستر اراضی ملی ( تهیه نقشه هوایی) است که تا پایان تیر ماه سال 98 عملیات تهیه کاداستر یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی ملی استان انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خاتمه در مورد انجام ممیزی و تنسیق مراتع استان به منظور صدور پروانه چرای دام برای دامداران استان نیز بیان کرد: تاکنون عملیات ممیزی و تنسیق مراتع استان در سطح یک میلیون و 860 هزار هکتار انجام شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1397/12/16
0
0
اکثر حرف های این مدیر کذب است به چند دلیل : 1- من در یک بروشور منتشر شده توسط منابع طبیعی خواندم که تمام مساحت استان خراسان شمالی 2 میلیون و800 هزار هکتار است و مساحت عرصه های منابع طبیعی حدود 2 میلیون هکتار می باشد حالا این آقای مدیر دروغگو چگونه عملیات کاداستر را در مساحت 2 میلیون و 800 هزار هکتار انجام داده یعنی این آقا برای 400 هزار هکتار از ازاضی شخصی مردم هم کاداستر انجام داده ؟ واقعا مضحک است . این مدیر چاخان فقط سعی می کند با دادن ارقام آنچنانی خود را قوی و پر کار نشان دهد . 2-
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
دروغ حد وحصر نداره .چه جوریه که مساحت منابع طبیعی خراسان شمالی دومیلیون هکتاره اما منابع طبیعی برای 2 میلیون وچهارصد هزار هکتار سند گرفته .یعنی این آقای مدیر اراضی مردمرا همبه ناممنابع طبیعی ودولت سند زده ؟!!
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
سلام علیکماینکاداستری که مدیر محترم از ان صحبت کرده یک چیز ظاهری وبرای دادن امار می باشد.من برای اخذ سند باغ خود به منابع طبیعی رفتمبه من گفتند که کاداستر تهیه کرده ایم وباغ شما جزوزمین های ملی است .جالبه باغ دویست ساله جزوملی است . اینها پول دولت روخرج می کنند تا فقط آمار بدهند واینکاداستر هیچ نفعی برای مردم ندارد .
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
سایت اترک خواهشا بالا غیرتا این مصاحبه های دروغ را نگذارید . من یک دامدار می شناسم که اهل روستای دشتک است .می گفت منابع طبیعی میاید وچند تا برگه توروستا پخش میکند تا دامداران برای ممیزی پر کنند ودر آخر فقطنام چند تا دامدار که دلشان می خواهد می نویسند و اسمش را می گذارند ممیزی کرده ایم این ممیزی ها بلای جان دامداران شده و هیچ وقت مرز بین دوروستا را تعیین نمی کنندوفقط روی کاغذ انجام می شود . این مدیرها فقطامارهای کاغذی میدهند تا بگویند ما خیلی کار کرده ایم وفقطبه فکر گرفتن پست های بالاتر می باشند
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
1
سلام ودروبر مسئولان وخبرنگاران عصر اترک از شما تشکر می کنیم که این مصاحبه را گذاشته اید .این کار شما خیلی خوب است ودست مدیران دروغگو را رومی کند .اگر ایناماری که این آقا در مورد ذخیره آب داده درست باشه باید تا چند سال آینده باید همه قنات ها و چشمه های اسفراین وصفی آباد پر آب بشوند . در خیلی جاها این مدیر اینطوری امار های غلط وآبکی می دهد وحالا که هفته منابع طبیعی شده فرصت را خوب دیده تا تمام امارهای جعلی را یکجا بدهد و نفس راحتی بکشد .
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
1
درود خدا بر این مدیر فعال که با این آمارها استان ما را آباد کرده است من اطمینان دارم با این حرف ها تا چند سال آینده تمام مشکلات دامداران ما حل خواهد شد واستان ما سرسبزو پر آب می شود . خسته نباشی دلاور
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
هفته منابع طبیعی را خدمت مدیر محترم منابع تبریک عرض می کنم . این مدیر واقعا مدیره و می تونه پشت هر کشتی گیر چغری را به خاک بماله . بتاز قهرمان
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
1
این مدیر کل محترم خیلی هماهنگ است و مخصوصا گوش به فرمان نمایندگان مجلس مانند نماینده شجاع ومردمی بجنورد آقای اکبری می باشدوامار خوبی داده .از ایشان خواهش دارم تا کمی هم در مورد مراتع قوری میدان که اکنون همه به کشاورزی دیم تبدیل شده اند هم صحبت بکنند . می گویند برخی از اقوام وآشنایان آقای مدیر این اراضی را تصرف کرده اند لطفا شفاف سازی بکنند . تا خدای نکرده الکی اتهامی وارد نشود وپوزه اتهام زنندگان را به خاک بمالند .
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
سلام- این نوع آمار دادن ما را به یاد مدیر گذشته منابع طبیعی می اندازد ان بنده خدا هم در آمار دادن خیلی قوی بود . به ایشان دست مریزاد می گوییم.
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
به این امار فعالیت ها توجه کنید .قرار است اینقدر پخش سیلاب وگابیون انجام شود .قرار است اینقدر سند گرفته شود و... تلاش خوبیه اگر ...
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1397/12/17
0
0
افرادی که نه در اثر شایستگی بلکه در اثر دخالتهای غیر قانونی وفشارهای برخی نمایندگان و رفیق سالاری پست ها را قبضه کرده اند مجبورند بخاطر شایسته جلوه دادن خود آمار های آنچنانی ارائه بدهند . خدا خودش بخیر کند کار استان ما به کجا رسیده .
نام :
ایمیل
نظر
محمدی کشاورز ودامدار بجنوردی | 1397/12/20
0
0
کارهای آبخیزداری کارهای خوبی هستند وجلوی سیل ها را می گیرند . اما اینقدر هم که این مدیر لاف زده نبوده و مخصوصا در کارهایی مثل سند زدن و ممیزی مرتع ها اکثر امار فقط روی کاغذه و جز دردسر برای دامداران وکشاورزان چیزی نداشته . یعنی همش کاغذیه و در عمل سودی برای مردم نداره ولی این مدیر طوری با اطمینان لاف زده که اگر کسی اطلاع زیادی از منابع نداشته باشد باور می کند . این امارها فریبکاری می باشد .
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک