شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ساعت ۱۲:۱۹

توضیحات تامین اجتماعی درباره عدم پذیرش دفترچه های تامین اجتماعی در برخی مراکز درمانی

پزشک مشاور دفتر اسناد پزشکی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در پاسخ به گلایه بیمه شدگان تامین اجتماعی استان درباره عدم پذیرش دفترچه های آنها از سوی برخی از پزشکان و یا دیگر مراکز درمانی گفت: عقد قرارداد این اداره کل با مراکز درمانی، محصور در محدودیت منابع مالی این نهاد است.
توضیحات تامین اجتماعی درباره عدم پذیرش دفترچه های تامین اجتماعی در برخی مراکز درمانی,

داریوش کاظمی، پزشک مشاور دفتر اسناد پزشکی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: در حال حاضر از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی 330 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی اصلی و تبعی ( خانواده ) هستند که 100 هزار نفر از آنان بیمه شده اصلی ( سرپرست و یا خود سرپرست ) هستند.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان، یک مرکز درمانی ملکی در شهر بجنورد ( مرکز خراسان شمالی ) دارد که خدمات رایگان درمانی در تخصص های مختلف را به بیمه شدگان تحت پوشش خود ارائه می دهد،عنوان کرد: این اداره کل در این مرکز درمانی ملکی خود هر ساله در زمینه های خدمات درمانی، کادر پزشکی و تجهیزات پزشکی خود را ارتقا می دهد و به تمامی مراجعات سرپایی بیمه شدگان خود در کلینیک درمانی این مرکز درمانی خود نیز رسیدگی می کند.

در عین حال وی تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان به منظور راحتی حال بیمه شدگان خود، هرساله با وجود محدودیت منابع مالی ای که با آن روبرو است با پزشکان مستقر در مطب های خصوصی و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در استان قرارداد منعقد می کند تا بیمه شدگان تامین اجتماعی استان از خدمات درمانی این بخش ها نیز برخوردار شوند.

وی در ادامه در پاسخ به گلایه های مردمی درباره عدم پذیرش دفترچه های تامین اجتماعی بیمه شدگان از سوی برخی از پزشکان بخش خصوصی و یا برخی از مراکز درمانی بخش خصوصی در شهر بجنورد برای دریافت خدمات درمانی با پوشش بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان به علت محدودیت منابع مالی خود تا سقف معینی با مراکز درمانی بخش خصوصی قرارداد منعقد کرده است.

در عین حال، کاظمی یادآور شد: این اداره کل در عقد قرارداد با بیمارستان های دولتی فعال در استان هیچ سقف و محدودیتی را قائل نشده است.

وی درباره عقد قرارداد اداره کل تامین اجتماعی استان با پزشکان بخش خصوصی نیز اظهار کرد: این سازمان در عقد قراردادهای جدید خود با پزشکان بخش خصوصی ابتدا حداقل سقف قرارداد را ملاک قرارداد قرار می دهد تا پس از ارزیابی عملکرد و تعداد مراجعات بیمه شدگان تامین اجتماعی با این مطب ها، در عقد قراردادهای بعدی سقف قراردادها را افزایش دهد.

وی درباره تسویه بدهی های اداره کل تامین اجتماعی استان با مراکز درمانی، پزشکان بخش خصوصی و داروخانه های استان ضمن عدم ذکر مبلغ بدهی این اداره کل با آنان، اعلام کرد: تلاش این اداره کل بر آن است تا فروردین ماه سال آینده بدهی های خود را با پزشکان بخش خصوصی استان تسویه کند تا دغدغه بیمه شدگان تامین اجتماعی از مراجعه به مطب این پزشکان و پوشش بیمه ای ویزیت این پزشکان برطرف شود.

پزشک مشاور دفتر اسناد پزشکی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین افزود: به طور کلی تسویه بدهی این اداره کل با بخش های درمانی طرف قراردادی که اشاره شد به تصمیم سازمان تامین اجتماعی کشور و نحوه تسویه آنها بستگی دارد و تصمیم در این باره در اختیار اداره کل تامین اجتماعی استان نیست.

وی در خاتمه بیان کرد: دفتر اسناد پزشکی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی سالانه حدود دو میلیون سند سرپایی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان شامل ویزیت پزشک، آزمایشات و تصویر برداری همچنین 20 هزار پرونده بستری را رسیدگی و هزینه آنها را پرداخت می کند.

کاظمی خاطر نشان کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان در سال گذشته مبلغ 65 میلیارد تومان و طی سال جاری نیز مبلغ 70 میلیارد تومان را بابت عقد قرارداد  با پزشکان بخش خصوصی و بیمارستان های دولتی استان به منظور ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان را تسویه کرده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک