شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۱۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ساعت ۶:۴۳
علمای اهل تسنن خراسان شمالی در واکنش به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان:

مسئولان ایران باید حوادث را بیش از پیش رصد کنند/ هیچگاه جنایت های تروریستی مورد تایید اسلام نبوده است

امام جمعه دهستان حصارچه با محکومیت حادثه تروریستی زاهدان و شهید شدن تعدادی از حافظان مرزی با بیان اینکه این حادثه از جهات مختلف قابل بررسی است، گفت: این حادثه نشان داد مسولین و مردم باید چشمانشان بیدار و هوشیارتر باشد.
مسئولان ایران باید حوادث را بیش از پیش رصد کنند/ هیچگاه جنایت های تروریستی مورد تایید اسلام نبوده است,

آخوند آنه محمد پروانه امام جمعه اهل سنت دهستان حصارچه شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: دشمنان ایران با مبارزه سالهای گذشته همواره به بن بست رسیده اند و هر بار نقشه های جدیدتر و پیچیده تری برای ضربه زدن به ملت و نظام ایران طراحی کرده و می کنند که در اینجا هوشیاری و بیداری مردم و مسولان لازم است تا با آنها مقابله کنند.

وی افزود: دشمنان ایران به خصوص آمریکا و اسرائیل همواره در حال توطئه چینی علیه نظام هستند اما ملت ایران جانانه دفاع کرده و خاک این وطن را حفظ کرده اند و در این سال ها شاهد پیروزی حق علیه باطل بودیم که در حوادث تروریستی نیز حق با ماست و باطل نابود خواهد شد .

وی همچنین به مسله گرانی و فشار های اقتصادی که علیه ایران وجود دارد هم اشاره کرد و گفت: همه این مشکلات به همت مسئولان و صبوری مردم برطرف خواهد شد و این حادثه خونین تروریستی و عملیات انتحاری نشان می دهد که دشمنان از فشار اقتصادی علیه ایران ناامید شده و اقدام به انجام چنین عمل ناجوانمردانه ای کرده اند .

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی این حادثه تروریستی را به نمایندگی از علما و مردم اهل سنت استان محکوم کرد و برای شهیدان این حادثه علو درجات و برای خانواده ها صبر را از خداوند منان خواستار شد .

 

هیچگاه این جنایت ها مورد تایید اسلام نبوده است

حاج خال محمد اخوند سرفراز یکی دیگر از علمای اهل تسنن خراسان شمالی با محکوم کردن حمله تروریستی به مرزبانان سپاه در سیستان و بلوچستان گفت: این جنایات هیچ گاه مورد تایید اسلام نبوده است.

آخوند سرافراز افزود: دشمنان در این حادثه تروریستی در اقدامی جنایتکارانه، عده ای از پاسداران حریم اسلامی و حافظین مرزها را به شهادت رساندند اما این راه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هیچگاه این جنایت ها مورد تایید اسلام نبوده است و یک انسان هر دیدگاهی هم که داشته باشد نمی تواند این حادثه و امثال آن را بپذیرد.

این عالم اهل تسنن خراسان شمالی تاکید کرد: بخش اعظم آرامش و آسایش امروز ما مدیون همین حافظان مرزها است که در چند روز اخیر مورد حمله تروریستی واقع شده و شهید شدند و ما علمای اهل سنت این واقعه را محکوم می کنیم .

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک