جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ساعت ۵:۵۵
در گفت و گو با عصر اترک تشریح شد:

تکمیل ۴ سد خراسان شمالی معطل ۲۱۰ میلیارد تومان نقدینگی/احداث سد گراتی همچنان در نقطه شروع

سرپرست شرکت آبی منطقه ای خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی احداث چهار سد با کارکردهای مهارسیلاب، کشاورزی، صنعتی و گردشگری سال ها است که آغاز شده اند اما تکمیل و بهره برداری از آنها به تامین 210 میبلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
تکمیل 4 سد خراسان شمالی معطل 210 میلیارد تومان نقدینگی/احداث سد گراتی همچنان در نقطه شروع,

سید عقیل مرتضوی، سرپرست شرکت آبی منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در خراسان شمالی سدهای گلمن دره در منطقه شهرستان مانه و سملقان، بش قارداش در شهرستان بجنورد، گراتی در شهرستان اسفراین و قزل داش ( چندیر ) در شهرستان راز و جرگلان به علت تامین اعتبار هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

مرتضوی درباره سد گلمن دره واقع در منطقه دشت شهرستان مانه و سملقان عنوان کرد: احداث این سد جزو مصوبات سفر رهبری به استان بوده است که در سال مالی جاری از محل اعتبارات سفر رهبری برای احداث این سد 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و در حال حاضر این پروژه در حال اجرا است.

وی با تصریح بر این مطلب که شرکت آب منطقه ای استان طی سه سال گذشته پیگیر تامین اعتبار برای ساخت و تکمیل این سد بوده است، اعلام کرد: تکمیل این سد به تامین 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و درصورتیکه اعتبار مصوب سفر رهبری برای تکمیل این سد به طور کامل اختصاص داده شود و وزارت نیرو نیز کمک مالی انجام دهد این سد تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه درباره سد بش قارداش نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت این سد به 50 درصد پیشرفت فزیکی رسیده است، با این وجود، ادامه ساخت آن به علت عدم تخصیص اعتبار خاتمه پیمان یافته است.

این مسئول با یادآوری این مطلب که هدف از ساخت این سد به منظور توسعه اقتصادی این شهرستان با رویکرد گردشگری بوده است، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی تکمیل این سد در اولویت پروژه های سد سازی وزارت نیرو نیست بلکه سدهایی با رویکرد تامین آب شرب شهرها و روستاها اولویت اصلی این وزارتخانه هستند که به همین علت نیز در سال مالی جاری فقط اختصاص 75 میلیون تومان برای این سد منظور شده است.

وی افزود: این در حالی است که تکمیل این سد به اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

با این وجود، وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی پیگیر است تا بتواند از محل سایر منابع از جمله اوراق مشارکت، اعتبارات خشکسالی، تبصره 19 قانون بودجه، اعتباری برای ادامه تکمیل این سد تامین کند.

مرتضوی درباره سد گراتی در شهرستان اسفراین نیز اظهار کرد: هر چند ساخت آن با رویکرد کشاورزی و صنعتی در دستور کار استان است، با این وجود، فقط راه دسترسی به محل این سد ساخته شده است و ساخت بدنه فیزیکی این سد هنوز آغاز نشده است.

وی با اعلام اینکه ساخت و تکمیل بدنه این سد به تامین 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: در سال مالی 96 برای این سد فقط مبلغ 100 هزار تومان و در سال مالی جاری نیز اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار در بودجه منظور شد که این مبلغ نیز هنوز اختصاص نیافته است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 98 نیز برای این سد اختصاص 100 هزار تومان اعتبار پیش بینی شده است.

سرپرست شرکت آبی منطقه ای خراسان شمالی در خاتمه درباره احداث سد قزل داش ( چندیر ) واقع در شهرستان راز و جرگلان نیز بیان کرد: عملیات تکمیلی این سد در حال انجام است.

وی افزود: هرچند آبگیری این سد در سال گذشته انجام شد این سد در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

با این وجود، مرتضوی تصریح کرد: تسویه مطالبات پیمانکاران، مشاوران این سد همچنین انجام آسفالت جاده دسترسی به این سد به تامین 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک