جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ساعت ۱۱:۳۲

۱۹۲ زندانی خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند

۱۹۲ نفر از زندانیان زندان های خراسان شمالی مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند .
192 زندانی خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله مبارک فجر جمع زیادی از مددجویان زندانهای خراسان شمالی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و از رأفت اسلامی بهره‌مند شدند که بر اساس بررسی صورت گرفته اولیه مسئولین زندان های استان، تاکنون 192 نفر آزاد شدند.

محمدی، مدیر کل زندانهای خراسان شمالی با بیان اینکه همزمان در سطح زندانهای استان این بررسی و آزادی ادامه دارد، افزود:  همکاران ما در زندانهای تابعه با بررسی دقیق در تلاشند تا با همکاری دستگاه قضایی تمامی مددجویان مشمول عفو مقام معظم رهبری را در اولین فرصت از زندان آزاد نمایند .

محمدی تصریح کرد: تعامل و همکاری نزدیک مراجع قضایی روند آزادی این دسته از زندانیان را تسریع کرده و این مهم باعث کاهش جمعیت کیفری درزندانها خواهد شد.

مدیر کل زندانهای خراسان شمالی که در جشن آزادی  زندانیان زندان بجنورد سخن می گفت، یادآورشد:‌ اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود افراد به زندان درجامعه ما ضروری است و این کار، آسیبهای اجتماعی ناشی ازتحمل حبس در جامعه را کاهش می دهد.

محمدی با بیان اینکه در زندان، زمینه اصلاح و تربیت زندانیان فراهم است ، اضافه کرد: در زندانها براساس رافت اسلامی با زندانیان برخورد می شود.

مسلم محمد یاران دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد نیز در جشن آزادی زندانیان با بیان اینکه رافت اسلامی در انتظار مددجویانی است که مورد اصلاح قرار می‌گیرند، اظهار داشت : عفو و گذشت همواره مورد توصیه موکد در دین مبین اسلام بوده و رافت اسلامی از نکات برجسته در حکومت پیامبر(ص) و شیوه قضاوت امیرالمومنین(ع) بوده است.

وی افزود: فردی که مرتکب جرم می‌شود در عین حال که باید مجازاتی عادلانه را تحمل کند ، باید همواره راه بازگشتی داشته باشد تا بتواند با امید به گذشت حاکم اسلامی به آغوش خانواده و جامعه باز گردد.

وی تصریح کرد: عفو مجرمان می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش درد و رنج خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان به سر می‌برند داشته باشد، چرا که در واقع خانواده مجرمین نیز با زندانی شدن آنها مجازات می‌شوند .

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد این عفو را گسترده ترین عفو در طول دوران انقلاب اسلامی ایران دانست .

یاران در خصوص نکات مثبت عفو زندانیان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با عفو زندانیان نشان می‌دهد در عین اینکه در مجازات قاطع است اما اصراری بر ماندن مجرمین در زندان تا پایان مدت محکومیت ندارد و هر زمان احساس کند در این افراد تغییر ایجاد شده آنها را عفو می‌کند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد خاطر نشان کرد : کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از‌سیاست‌های قوه‌قضاییه است و مددجویانی که با اصلاح رفتار گذشته، شرایط زندگی در اجتماع را داشته باشند، با بهره گیری از  تسهیلات نوین قضایی به جامعه باز می‌گردند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک