جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ساعت ۱۱:۸
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

رشد ۱۵ درصدی وصول مالیات در خراسان شمالی/ وصول ۲۱۰ میلیارد تومان در استان

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی با اعلام اینکه وصول مالیات در خراسان شمالی طی 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 15 درصد رشد یافته است، گفت: طی 10 ماهه امسال 210 میلیارد تومان مالیات از مودیان استان وصول شد.
رشد 15 درصدی وصول مالیات در خراسان شمالی/ وصول 210 میلیارد تومان در استان,

یوسف یعقوبی نژاد، مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: در خراسان شمالی طی 10 ماهه امسال 210 میلیارد تومان مالیات شامل 120 میلیارد تومان مالیات مستقیم و 84 میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده وصول شد.

یعقوبی نژاد تصریح کرد: هر چند این 210 میلیارد تومان 90 درصد از کل درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده امسال است که محقق شده، با این وجود، این مالیات وصول شده در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 15 درصد رشد یافته است.

وی افزود: طی 10 ماهه سال گذشته نیز 183 میلیارد تومان مالیات از مودیان وصول شد.

وی درباره ترکیب این درآمد مالیاتی امسال نیز عنوان کرد: از 210 میلیارد تومان مالیات وصول شده طی 10 ماهه امسال، 40 درصد آن را مالیات ارزش افزوده، 23 درصد آن را مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی، 18 درصد آن را مالیات حقوق بخش دولتی، پنج درصد آن را مالیات حقوق بخش غیر دولتی، شش درصد آن را مالیات مشاغل صنفی، پنج درصد آن را  مستغلات، نقل و انتقالات و سر قفلی، دو درصد آن را متفرقه و یک درصد آن را ارث تشکیل می دهند.

یعقوبی نژاد همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مالیات مستقیم فروشگاه های بزرگ که دفتر اصلی آنها در استانی دیگر است همچنین برخی از ادارات استان که به استان واریز نمی شوند، در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا وصول مالیات مستقیم آنها از استان انجام شوند.

وی همچنین درباره وصول اظهارنامه های مالیاتی از مودیان در سال جاری نیز اظهار کرد: امسال هزار و 721 اظهار نامه مالیاتی از سوی شرکت ها ( اشخاص حقوقی )، 25 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی صاحبان مشاغل یا همان اشخاص حقیقی و 472 اظهارنامه مالیاتی از سوی اداره ثبت اسناد و املاک استان دریافت کردیم.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به واریز عوارض مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال از محل این عوارض اختصاص یافته به استان مبلغ 48میلیارد تومان به حساب چهار شهرداری استان، مبلغ پنج میلیارد تومان نیز به حساب دهیاری های استان واریز شدند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: مبالغ 570 میلیون تومان عوارض مالیات ارزش افزوده برای واریز به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 650 میلیون تومان عوارض مالیات ارزش افزوده نیز برای واریز به حساب مناطق عشایری استان در اختیار فرمانداری های استان قرار گرفتند تا توزیع آنها را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 60 میلیارد تومان عوارض مالیات ارزش افزوده به استان اختصاص یافت و میان شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع شدند.

یعقوبی نژاد افزود: اختصاص عوارض مالیات ارزش افزوده به استان در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 25 درصد رشد یافت.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک