پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ساعت ۷:۳۷

شیوه زندگی و ناباروری؛ ۱۸ تا ۳۵ سال سن مناسب بارداری است

کارشناس سلامت باروری مرکز بهداشت بجنورد گفت: سن یکی از عوامل ناباروری است که با بالا رفتن سن در خانم ها باردار شدن دشوار می شود، سن مناسب بارداری 35-18 سالگی است.
شیوه زندگی و ناباروری؛ 18 تا 35 سال سن مناسب بارداری است,

صدیقه قرایی، کارشناس سلامت باروری مرکز بهداشت بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: شیوه زندگی وناباروری دارای ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند، ناباروری معمولا " به عنوان عدم بارداری پس از یکسال ضمن برخورداری از تماس جنسی منظم وبدون پیشگیری از بارداری گفته می شود ".

وی ادامه داد: بطور معمول ناباروری تقریبا 15 % از زوجها را در طول زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

این کارشناس سلامت باروری گفت: سن یکی از عوامل ناباروری است که با بالا رفتن سن در خانم ها باردار شدن دشوار می شود، سن مناسب بارداری 35-18 سالگی است، همچنین بارداری در خانمها به دلایل مختلف ممکن است تا 30 و حتی 40 سالگی به تاخیر بیفتد و این رخداد دلیل افزایش شیوع ناباروری است.

قرایی هچنین آلودگی محیطی را از دیگر عوامل بروز ناباروری در خانم ها اعلام کرد و گفت: خانم هایی که هنوز باردار نشده اندتحت تاثیر آلودگی محیطی قرار می گیرند، سموم موجود در دود سیگار در خانم هایی که یا خود سیگاری بوده ویا در معرض تنفس دود دست دوم سیگار هستند سبب بروز میزان بالاتری از ناباروری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سفید کننده های حاوی کلر که برای لباس و سطوح خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند برای سلامت انسان مضر و سبب آلودگی محیط می شود، آلودگی طولانی مدت با مواد کلردار می تواند سبب مشکلات هورمونی، ناباروری، کاهش تعداد اسپرم، ضعف سیستم ایمنی، اختلالات یادگیری ورفتاری، صدمه به پوست، کبد وکلیه ها می شود.

این کارشناس سلامت باروری فشار روحی، وزن، ورزش سنگین، الکل، تعداد تخمک های موجود در تخمدان، بیماری ها و شرایط زمینه ای را از دیگر عوامل ایجاد ناباروری خواند.

قرایی با اشاره به این نکته که برخی از این عوامل خارج از کنترل انسان و برخی در طول زمان تغییر می کنند، گفت: باید به این نکته توجه داشت که شیوه زندگی سالم، اولین گام برای رسیدن به هدف مشترک یعنی باروری وداشتن کودک سالم است و یک رژیم غذایی خوب، ورزش منظم واستراحت به زوجین کمک خواهد کرد تا کمتر با مشکل ناباروری مواجه شوند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک