چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ساعت ۹:۲۹

دستاوردهای انقلاب در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رازوجرگلان / راز وجرگلان محور گردشگری اقوام خراسان شمالی

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رازوجرگلان از اقدامات بسیاری در این حوزه در سطح رازوجرگلان خبر داد و گفت:  مهمترین دستاورد معرفی رازوجرگلان بعنوان محور گردشگری اقوام خراسان شمالی است.
دستاوردهای انقلاب در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رازوجرگلان / راز وجرگلان محور گردشگری اقوام خراسان شمالی,

قاسم بهادری، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک اظهارکرد: نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پنج سال است که تشکیل شده است و دستاوردهای بسیاری در این سه حوزه در سطح این شهرستان  بدست آمده که مهمترین آنها بررسی باستان شناسی  و شناسایی یکصد اثر تاریخی و فرهنگی بوده است .

بهادری ثبت 30 اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور را از مهمترین دستاوردها برشمرد .

وی ادامه داد: ثبت اسب عصاری و تنور گلی در فهرست میراث ناملموس کشور و انجام ۶ فصل کاوش های علمی باستان شناسی در محوطه های باستانی شهرستان و مرمت و محوطه سازی ابنیه های تاریخی و مذهبی نیز از دیگر کارهای انجام شده است .

بهادری اضافه کرد: تهیه تابلوی معرفی آثار تاریخی برای تمامی آثار ثبتی شهرستان و انجام مطالعه و مستند سازی ارگ تاریخی آلمادوشن بخش غلامان و محوطه سازی سرو تاریخی شهر راز توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شد .

وی گفت: در چند سال گذشته 20 دستگاه فلزیاب از کاوشگران غیرمجاز آثار تاریخی کشف و ضبط شد و صنایع دستی این شهرستان ۵ نشان ملی دریافت کرد.

 مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رازوجرگلان، برگزاری ۲۰ دوره کلاس های متنوع آموزشی صنایع دستی، خرید ساختمان آموزش صنایع دستی، معرفی صنایع دستی و احیا کارگاههای ابریشم بافی، واگذاری ۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران و صدور ۱۰۴ مورد مجوز صنایع دستی برای صنعتگران نیز از دستاوردهای انقلاب تاکنون بوده است.

بهادری همچنین به افتتاح ۴ اقامتگاه بومگردی در ۴ روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در روستاهای دویدخ،گز، گرکز و قره قانلوی بخش جرگلان چهار اقامتگاه بومگردی قرار دارد .

وی تصریح کرد: در پی ایجاد این اقامتگاه ها و معرفی توانمندی های و همچنین هماهنگی و بازدید های تورهای گردشگری در  رازوجرگلان حضور گردشگران ورودی به ۸ برابر افزایش پیدا کرد .

وی گفت: روستای دویدخ نیز بعنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شد و  مجمتع بهداشتی و خدماتی در بوستان جنگلی گوینیک ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این شهرستان بهترین غذا در دو دوره متوالی جشنواره های سفره ایرانی را در کارنامه خود دارد.

 شهرستان رازوجرگلان با ۶۰ هزار نفر دارای فرهنگ و قومیت های مختلف ترکمن. ترک . بلوچ و راز و فارس است که دارای تنوع فرهنگی و آداب و رسوم است و ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان را ترکمن ها تشکیل میدهند .

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک