شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ساعت ۶:۳۹
در دهه فجر انجام می شود؛

بهره برداری از ۱۴۸ پروژه عمرانی با ۵۸۹ میلیارد ریال اعتبار در اسفراین

فرماندار اسفراین از بهره برداری از 148 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 589 میلیارد ریال اعتبار طی دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
بهره برداری از ۱۴۸ پروژه عمرانی با ۵۸۹ میلیارد ریال اعتبار در اسفراین,

به گزارش عصر اترک، طاهر رستمی، فرماندار اسفراین اظهار کرد: عمده پروژه های افتتاح شده در این ایام در حوزه زیرساختی و اشتغالزایی است .

رستمی دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مظهر 40 سال استقامت ، پایمردی، عزت و اقتدار مردم در برابر توطئه ها و تحریم های استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: محور برنامه های دشمنان اسلام بر این مبنا بود که ما نتوانیم 40 سالگی پیروزی انقلاب را جشن بگیریم اما مردم پیش تر از این با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان نشان دادند که همیشه در همه صحنه ها پرشور حاضر هستند.

 وی تاکید کرد:  قطعاَ مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن تمام نقشه های دشمن را خنثی خواهند کرد و پاسخ محکمی به یاوه گویی های استکبارجهانی خواهند داد .

فرماندار اسفراین ادامه  داد: وظیفه مسئولین بعنوان نماینده دولت و حاکمیت  این است که در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم و کمک به تولید و اشتغال تلاش کنند.

رئیس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرستان اسفراین با اشاره به برنامه ها و پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در طول ایام دهه فجر، عنوان کرد: 148 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 589 میلیارد ریال در سطح شهرستان اسفراین افتتاح خواهد شد که عمده پروژه ها در حوزه زیرساختی و اشتغالزایی است.

رستمی با بیان این نکته که بیشترین مشکل شهرستان و کشور در حوزه اشتغال و تولید است،افزود: برای  اینکه کمترین آسیب ها را از تحریم ها داشته باشیم و برای رسیدن به خودکفایی ، باید بر مبنای شعار اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم .

وی ادامه داد: در همین راستا دولت تدبیرو امید با توصیه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی 250 میلیون دلار جهت اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص داده است که در مرحله اول در این شهرستان بیش از 450 میلیارد ریال برای توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت شده است  و همچنین در آینده ای نزدیک با پیگیریهای انجام شده  به دو طرح بزرگ شهرستان نیز پرداخت خواهد شد.

فرماندار اسفراین با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده ماه گذشته با جهاد دانشگاهی کشور گفت: به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مصرف آب و افزایش درآمد مردم منطقه، تفاهم نامه ای برای کاشت گیاهان دارویی و رونق تولید در بخش صنعت با جهاد دانشگاهی کشور منعقد شد.

 وی گفت: زیرکشت بردن یک هزار هکتار از اراضی شهرستان برای 10 سال آینده از هدفگذاری های این تفاهم نامه است.

 رستمی افزود: همچنین در این تفاهم نامه پیبش بینی شده است تا یک میلیون قطعه توسط شرکت آذین فورج برای خودروسازان تهیه و تامین شود که باعث افزایش 30درصدی ظرفیت شرکت آذین فورج خواهد شد .

وی گفت: در دهه فجرامسال، افتتاح دفتر استانی پژوهشکده گیاهان دارویی در اسفراین را خواهیم  داشت.

رستمی همچنین از پیگیریهای انجام شده برای فعال تر شدن بخش خصوصی در شهرستان اسفراین خبر داد و تصریح کرد: با بهره برداری از شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا در آینده ای نزدیک برای بیش از 400 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین به پیگیریهای انجام شده در خصوص رفع مشکل شهرک صنعتی و بازگرداندن کارخانه های راکد به چرخه تولید اشاره کرد.

وی در خصوص پروژه های زیرساختی شهرستان به پروژه راه آهن جوین –اسفراین با پیشرفت فیزیکی بالای 65 درصد اشاره کرد و گفت: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان قول مساعد برای سرعت بخشیدن به کار و اتصال استان به شبکه ریلی کشور را گرفته ایم .

پروژه  راه بام – دوغایی نیز از دیگر پروژه هایی بود که رستمی به آن اشاره و اظهارکرد : با انجام این پروژه مسیر جاجرم به قوچان و دوغایی 80 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد .

رستمی افزود: دوبانده کردن محور بجنورد به اسفراین و تکمیل 5/5 کیلیومتر از مبادی ورودی اسفراین به محض رفع ایرادات فنی تا بهار سال آینده نیز از دیگر پروژهای زیرساختی شهرستان اسفراین است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان تاریخی اسفراین ظرفیتهای خوبی جهت توسعه صنعت گردشگری و توریسم دارد  و به سرمایه گذاران شهرستان و کسانی که اهلیت و صلاحیت سرمایه گذاری را خصوصا در بخش توسعه صنعت گردشگری و در جهت توسعه و آبادانی و رونق تولید در شهرستان را دارند، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک