جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ساعت ۷:۳۷

ثبت چهار اختراع توسط فرزند مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی

فرزند مددجوی خراسان شمالی چهار اختراع شامل آیفون کنترل از راه دور دیجیتالی، تلویزیون و بخاری هوشمند و هایپر هیدروز را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.
ثبت چهار اختراع توسط فرزند مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، این گزارش بخشی از مصاحبه با نابغه خراسان شمالی است که توانسته چند اختراع مهم در حوزه الکترونیک و پزشکی به ثبت برساند.


امید امیر گونه زاده از محققین و مخترعین این استان است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد در رشته مدیریت بازرگانی بین‌المللی و کارشناسی ارشد برق قدرت از دانشگاه دولتی است.


وی درباره سوابق علمی، پژوهشی‌اش می‌گوید: تاکنون با توجه به فعالیت‌هایم در حوزه اختراعات و چاپ مقالات مختلف بین‌المللی، از کشورهای دانمارک و استرالیا دعوت‌نامه داشته‌ام.


این جوان نخبه موفق که تاکنون در جشنواره‌ای مختلف علمی و بین‌المللی خوش درخشیده است درباره اختراعاتش می‌گوید:
اولین اختراع من آیفون متصل به سیستم هوشمند ضد سرقت است که در سال ۸۸ اختراع کردم و بر روی این محصول یک صفحه کیبورد نصب‌شده که کاربر به‌راحتی می‌تواند طبقه موردنظر را انتخاب کند و کارایی دیگر آن نصب کردن سیم‌کارت بر روی آیفون است که به‌این‌ترتیب صاحب‌خانه متوجه می‌شود که چه کسی پشت درب منزل است و با استفاده از تلفن همراه درب را باز می‌کند.


وی ادامه داد: سال ۸۸ تلویزیون هوشمند را نیز اختراع کردم، این نوع اختراع برای تعویض کردن کانال‌های تلویزیون، بلندی صدا یا تنظیمات و... با استفاده از صدا و بدون استفاده از کنترل انجام می‌شود. بخاری هوشمند هم در سال ۹۳ برای تنظیم دمای محیط اختراع شد که دمای اتاق را در یک سطح نگه می‌دارد.


 این نابغه خراسان شمالی افزود: سال گذشته نیز موفق به اختراع دستگاه هایپرهیدروز برای درمان بیش‌فعال عروق کف دست‌وپا شدم که طی سفری که پروفسور سمیعی به استان خراسان شمالی داشتند مورد تائید ایشان قرار گرفت و به ثبت نهایی رسید.


وی ادامه داد: به دلیل نداشتن بودجه کافی هم‌اکنون اختراعاتم به مرحله تجاری‌سازی راه پیدا نکرده است.


امید ابراز امیدواری کرد، با حمایت مدیران از طرح‌های علمی و پژوهشی زمینه رشد و آبادانی کشور و جلوگیری از فرار مغزها فراهم شود.


شایسته ذکر است: کسب رتبه برتر در جشنواره خوارزمی، حضرت علی‌اکبر (ع) به‌عنوان اولین مخترع برتر شهرستانی، کسب عنوان بسیجی نخبه شهرستان شیروان و عنوان نمایندِ دانشجویان در جشنواره‌های علمی در سطح کشور، کسب عنوان اولین جهادگر علمی و اقتصاد مقاومتی علمی و عملی کشور ونیز مدیریت و خلاقیت در هزاره سوم بین‌الملل از دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تألیف کتاب بومی و محلی، دارای موفقیت بین‌المللی دوره آکادمی ICTS از کشور آلمان، مدیریت خلاق در بهبود و رونق کسب کار و سیستم نوین بهره‌گیری از منابع انسانی را می‌توان از سایر فعالیت‌ها و سوابق این جوان نابغه خراسان شمالی است.

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک