جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ساعت ۶:۲۶

تربیت ۱۵۰۰ سفیر سلامت در رازوجرگلان/ بیماری های قلبی عروقی، تصادف و سرطان سه عامل اصلی مرگ و میر این شهرستان

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان از تربیت یک هزار و 500 نفر برای اجتماعی کردن سلامت در شهرستان رازوجرگلان خبر داد .
تربیت ۱۵۰۰ سفیر سلامت در رازوجرگلان/ بیماری های قلبی عروقی، تصادف و سرطان سه عامل اصلی مرگ و میر این شهرستان,

فهیمه حبیب منش، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: امروزه بیماری های واگیر دار جای خود را به بیماری های غیر واگیر مانند سرطان،چاقی و مصرف دخانیات و ... داده است که جهت درمان این بیماری ها و مهمتر جهت پیشگیری از این بیماری جامعه و مردم باید همکاری کنند تا خودشان در رفع انها قدم بردارند.

 حبیب منش اظهارکرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در پی این برنامه که یک برنامه ملی است در حال فعالیت است ۰

وی گفت: در گذشته بیماری ها واگیر بود و نیاز به حضور پزشک برای واکسینه کردن بیماری هایی مانند سرخک و آبله ضروری بود اما امروز برای به سلامت رساندن جامعه نیاز به اجتماعی کردن سلامت است .

حبینمنش با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در جهت اجتماعی کردن سلامت باید انجام شود خود مراقبتی و تغییر سبک زندگی است، افزود: خود مراقبتی از سال ۹۵ شروع شد و کتاب ها و بروشور هایی در همین راستا تهیه و توزیع شد و همچنین با سازمان ها و نهادها و مدارس نیز همکاری ها آغاز شد.

وی ادامه داد: شوراها و دهیاران را هم در این طرح دخیل شدند و تاکنون موفق شده ایم در این شاخص از سطح استان بالاتر برویم و بیش از یک هزار و 500 سفیر سلامت تربیت کنیم.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان گفت: تاکنون ۹ سازمان، ۴۰ شورا و یک هزار و 100 نفر سفیر سلامت تربیت شد که بیش از ۴ هزار و صد خانوار از ۱۴ هزار خانوار شهرستان رازوجرگلان را پوشش می دهند .

حبیب منش افزود: از سال ۹۵ افتتاح کانون های سلامت محله همزمان با کل کشور شروع شد که هر روستا یک محله محسوب می شود و سفیران سلامت مسئول این کانون ها هستند و مردم علاقمند در این کانون ها عضو می شوند و با گفتگو مشکلات بهداشتی را شناسایی می کنند .

وی خاطرنشان کرد : این کانون در مکان هایی مانند مسجد، حوزه های بسیج و ساختمان های دهیاری ... می توانند مستقر شوند و هزینه ها هم از طریق خیرین تامین خواهد شد .

 مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان همچنین از جلوتر بودن این طرح نسبت به میانگین استانی خبر داد و گفت:  در این دوسال جذب سفیر و تربیت آنها به ۲۹ درصد رسید که در طول ۵ سال به صد در صد باید برسد .

حبیب منش سه دلیل اول مرگ ومیر در شهرستان را بیماری های قلبی عروقی، تصادفات و سرطان ها عنوان کرد .

وی همچنین از کم تحرکی کودکان طبق شواهد خبر داد و گفت کودکان روستایی نیز کم تحرک شده اند و پای گوشی و تبلت هستند که سفیران سلامت تاثیر بسزایی در این حوزه ها می توانند داشته باشند .

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک