جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ساعت ۶:۳۶
استاندار خراسان شمالی در نشست خبری اعلام کرد:

محرومیت زدایی از راز و جرگلان در دستور کار/راه اندازی صنایع خرد و متوسط، رویکرد استان در سال ۹۸

استاندار خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه های استان در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرد: محرومیت زدایی از شهرستان راز و جرگلان همچنین فراهم کردن بسترهای راه اندازی صنایع خرد و متوسط در استان به منظور تقویت اقتصاد استان از جمله مهمترین برنامه های در دستور کار برای توسعه استان است.
محرومیت زدایی از راز و جرگلان در دستور کار/راه اندازی صنایع خرد و متوسط، رویکرد استان در سال 98,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره محرومیت شهرستان راز و جرگلان از بسیاری از زیرساخت ها، اظهار کرد: نداشته های این شهرستان بسیار است و با انجام یک و یا دو اقدام، غبار محرومیت از چهره این شهرستان زدوده نمی شود.

شجاعی با تصریح بر این مطلب که برای زدودن غبار محرومیت از چهره این شهرستان باید بسیج شویم، اعلام کرد: برای رفع محرومیت از این شهرستان بسته توسعه ای تعریف خواهیم کرد.

وی در ادامه به وجود صنایع بزرگ استان از جمله کارخانه فولاد اسفراین و کارخانه لوله گستر اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی از وجود بنگاه های اقتصادی بزرگ ( صنایع مادر) برخوردار شده است درحالیکه در این استان با وجود گذشت سال ها هنوز صنایع پایین دستی این بنگاه های اقتصادی بزرگ شکل نگرفته اند.

وی افزود: درحالی کشاورزی، مهمترین فعالیت اقتصادی استان خراسان شمالی است که هنوز با وجود گذشت سال ها، صنایع فرآوری این قطب اقتصادی در استان شکل نگرفته است که موجب تقویت اقتصاد روستا و افزایش درآمد روستاییان شود.

شجاعی اعلام کرد: در سال آینده توجه به راه اندازی صنایع خرد و متوسط در استان و عملی کردن آنها در دستور کار است که البته اعتبارات را در این مسیر نیز هزینه خواهیم کرد.

وی درباره مسئله فروش محصولات کارخانه لوله گستر اسفراین نیز اظهار کرد: مشکل اصلی این کارخانه مدیریت دولتی آن بوده که این مدیریت نتوانسته است این کارخانه را اداره کند.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته  این کارخانه، لوله های بدون درز تولید کرده که مشتری محصولات این کارخانه نیز فقط وزارت نفت بوده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: مدیر کنونی این کارخانه طی ارائه گزارشی اعلام کرده که بخشی از تولیدات این کارخانه دیگر تقاضای مصرف ندارد.

وی تصریح کرد: طی یک دهه اخیر، مدیران این کارخانه هیچ گاه درصدد توسعه ظرفیت و خط تولید آن برنیامده اند تا تقاضای بازار را بدست آورند.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ گاه بخش خصوصی نیز قدم جلو نمی گذارد که این کارخانه را فقط با 15 درصد از ظرفیت تولید کنونی اش بخرد و اداره کند.

شجاعی اعلام کرد: بنده از مدیران اقتصادی استانداری خراسان شمالی درخواست کردم که طی دعوت از نماینده وزارت نفت ضعف های اصلی این کارخانه، بررسی و رونق بخشی به خط تولید این کارخانه تدوین شوند و انجام آنها در دستور کار قرار گیرند.

استاندار خراسان شمالی درباره پیگیری طرح توسعه پتروشیمی خراسان نیز عنوان کرد: بنده طی ارسال پیامک همچنین یک دیدار حضوری با رئیس جمهور این دغدغه مهم استانی و مطالبه مردم خراسان شمالی را به اطلاع ایشان رسانده ام.

وی افزود: رئیس جمهور برای تعیین تکلیف این پروژه مهم استانی ( که اجرایی شود و یا خیر ) قول بررسی مسئله را دادند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که رویکرد شما نسبت به بهره گیری از سند توسعه استان چگونه است؟ اظهار کرد: سند توسعه استان چراغ مسیر حرکت برای توسعه است.

وی گفت: در همین راستا، از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست کردم که سند توسعه استان و شهرستان ها را به بنده و رسانه ها اراده دهد تا مسیر حرکت مشخص باشد.

خراسان شمالی، مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری صادر می کند

افزون بر این، وی درباره چگونگی جلب حضور بخش خصوصی به استان نیز اعلام کرد: صدور مجوزهای بی نام، بر اساس سند توسعه استان با برش های شهرستانی و بر مبنای پتانسیل های اقتصادی صادر می شود.

وی افزود: با این اقدام تلاش داریم تا سرمایه گذار برای دریافت مجوز، نیاز به ورود به هیچ اداره ای نداشته باشد.

استاندار خراسان شمالی گفت: سند توسعه مشخص می کند که در کجا پیشران توسعه اقتصاد وجود دارد و کجا قرار است ثروت و اشتغال ایجاد شود.

وی درباره عدم برخورداری خراسان شمالی از سهم 16 درصدی اش از سهم اعتبارات استانی خراسان بزرگ ( پس از تقفسیم خراسان بزرگ ) نیز اظهار کرد: بنده مسئله را با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کردم و این کمیسیون صحت این موضوع را تایید نکرد.

افزون بر این، وی درباره چگونگی جلب حضور بخش خصوصی به استان نیز اعلام کرد: صدور مجوزهای بی نام، بر اساس سند توسعه استان با برش های شهرستانی و بر مبنای پتانسیل های اقتصادی صادر می شود.

وی افزود: با این اقدام تلاش داریم تا سرمایه گذار برای دریافت مجوز، نیاز به ورود به هیچ اداره ای نداشته باشد.

استاندار خراسان شمالی گفت: سند توسعه مشخص می کند که در کجا پیشران توسعه اقتصاد وجود دارد و کجا قرار است ثروت و اشتغال ایجاد شود.

شجاعی در خاتمه درباره عدم استقرار ناظر بانک مرکزی در خراسان شمالی نیز بیان کرد: بانک مرکزی به استان اعلام کرد که استان خراسان شمالی درخواست مکتوبی به بانک مرکزی ارسال کند تا ناظر برای استقرار در خراسان شمالی معرفی شود.

انتهای پیام/  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک