شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ساعت ۱۵:۱۲

میانگین سرانه مصرف برق خانگی درکشور کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: میانگین سرانه مصرف برق مشترکان خانگی کشور در چند سال اخیر از 2 هزار و 950 کیلووات ساعت هم اکنون به 2 هزار و 700 کیلو وات ساعت کاهش یافته است.
 میانگین سرانه مصرف برق خانگی درکشور کاهش یافت,

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از مراکز دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: هم اکنون 36 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که از این شمار 29 میلیون مشترک خانگی است.
وی اضافه کرد: مشترکان خانگی یک سوم برق کشور را مصرف می کنند.
احمدی یزدی بیان کرد: کاهش میانگین سرانه مصرف خانگی برق در نتیجه اجرای برنامه های فرهنگی و بکارگیری وسایل جدید برقی کم مصرف توسط مشترکان حاصل شده است، اما استفاده زیاد مشترکان از وسایل کم مصرف باعث شده تا اقدام های چشمگیر و تاثیر گذار فرهنگی برای کاهش مصرف برق کمتر به چشم آید.
وی گفت: کاهش مصرف برق تنها خاص وزارت نیرو نیست و همگان اعم از مسئولان و مردم در اجرای رسالت ملی خود باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند.
احمدی یزدی اظهار داشت: همچنین نقش رسانه ها در این زمینه قابل توجه است و از هم اکنون باید تلاش کنند تا با بهینه سازی مصرف برق در تابستان کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.
6043/7212

انتهای پیام /*

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک