جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ساعت ۶:۷
در خراسان شمالی؛

۴۶ هزار زن سرپرست خانوار مددجو کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۳۶۰ خانوار شامل ۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: از این جمعیت ۲۳ هزار و ۵۴۳ نفر را مردان و ۴۶ هزار و ۴۷۷ نفر را زنان تشکیل می دهند.
46 هزار زن سرپرست خانوار مددجو کمیته امداد هستند,

به گزارش عصراترک، حمید خوجانی، معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  خراسان شمالی گفت: خانوارها به دلایلی ازجمله فوت سرپرست خانواده، ازکارافتادگی سرپرست خانواده، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۰۰ خانوار به علت فوت سرپرست تحت حمایت هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۳۸۲ خانوار نیز به دلیل ازکارافتادگی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون طی چهار مرحله، سهمیه جمعیت مددجوی خراسان شمالی افزایش داشته است، گفت: طبق سهمیه جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار جدید به سهمیه فعلی این نهاد اضافه شد که در حال حاضر مجموع جمعیت مددجوی تحت حمایت این نهاد به ۴۳ هزار و ۳۶۰ خانوار رسیده است.

خوجانی افزود: خانوارهای بسیار نیازمند، کارگران فصلی و خانوارهایی که سرپرست خانواده و یا فرزندان این خانواده بیکار هستند، مشمول این سهمیه جدید شده‌اند.

وی هم چنین گفت: پرداخت مستمری به این خانوارها در دو قالب مستمری ماهیانه مرحله اول و مستمری ماهیانه مرحله دوم واریز می‌شود.

خوجانی خاطرنشان کرد: مستمری ماهیانه مرحله دوم از محل منابع هدفمندسازی یارانه از ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و مستمری ماهیانه مرحله اول نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد از ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان بسته به تعداد خانوارها واریز می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی در انتها گفت: در حال حاضر هیچ خانواری شامل فوت سرپرست، ازکارافتادگی سرپرست خانواده، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده پشت نوبت این نهاد نیستند.

انتهای پیام/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک