شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ساعت ۱۴:۱۵
اولتیماتوم استاندار خراسان شمالی به روسای ۴ بانک استان؛

خراسان شمالی باید به رتبه ۱ جدول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری جهش کند

استاندار خراسان شمالی به روسای بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید استان اعلام کرد: طی دو هفته آینده باید در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب استانی از محل اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور، از رتبه های پایین جدول در پرداخت این تسهیلات کشوری به رتبه یک این جدول جهش کرده باشید.
خراسان شمالی باید به رتبه 1 جدول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری جهش کند,

به گزارش عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان به تشریح عملکرد بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدا روستایی و عشایری به طرح های مصوب این حوزه در استان پرداخت.

نوری گفت: به طور کلی، در مرحله نخست از اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور، سهم مصوب خراسان شمالی از محل این تسهیلات کشوری برای پرداخت به طرح های مصوب در این حوزه 263 میلیارد تومان است که بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید استان ملزم به پرداخت این تسهیلات به طرح های مصوب در این حوزه استانی هستند.

وی افزود: از سهم 263 میلیارد تومان یاد شده، تا به کنون 50 درصد آن برای اعطا به طرح های مصوب در این حوزه به بانک های عامل یاد شده، اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: بانک کشاورزی استان در مرحله نخست از اعطای تسهیلات ابلاغی اش، مبلغ 66 میلیارد تومان به 718 طرح مصوب در استان تسهیلات پرداخت کرده است.

نوری افزود: این مبلغ پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی استان به طرح های مصوب در این حوزه معادل 35.2 درصد از کل سهم تسهیلات مرحله نخست از ابلاغ به بانکش بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی استان در جدول بانک کشاورزی کشور در زمینه پرداخت این تسهیلات به طرح های مصوب این حوزه در استان رتبه بیست و نهم این جدول را کسب کرده است.

وی درباره عملکرد بانک توسعه تعاون استان نیز اظهار کرد: این بانک در مرحله نخست از این سهم ابلاغی اش، مبلغ 62 میلیارد و 300 میلیون تومان را به طرح های مصوب در این حوزه استانی را پرداخت کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: این حجم از پرداخت معادل 70 درصد از کل سهم مرحله نخست از سهم ابلاغی اش بوده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون خراسان شمالی در جدول بانک توسعه تعاون کشور در زمینه پرداخت این تسهیلات به طرح های مصوب استان رتبه پنجم این جدول را کسب کرده است.

وی در ادامه به عملکرد پست بانک استان در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و در این باره گفت: سهم این بانک در مرحله از نخست پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به طرح های مصوب در این حوزه استانی 62 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است که این بانک از این سهم ابلاغی اش، مبلغ 26 میلیارد و 300 میلیون تومان را جذب و به 721 طرح مصوب تسهیلات پرداخت کرده است.

نوری افزود: پست بانک استان در مرحله نخست از پرداخت این سهم تسهیلاتی به طرح های مصوب این حوزه در استان تا به کنون 42.2 درصد از سهم ابلاغی اش را پرداخت کرده است.

وی گفت: پست بانک استان در جدول پست بانک کشور در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب این حوزه در استان، رتبه بیستم این جدول را کسب کرده است.

وی در ادامه به عملکرد صندوق کارآفرینی امید استان نیز اشاره کرد و گفت: سهم این صندوق نیز در مرحله نخست از پرداخت این تسهیلات به طرح های مصوب این حوزه در استان، مبلغ 62 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که تا به کنون 25 میلیارد و 500 میلیون تومان را جذب و پرداخت کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: این حجم از پرداخت، معادل 40.9 درصد از سهمیه ابلاغی اش در مرحله نخست از این تسهیلات ابلاغی اش بوده است.

نوری خاطر نشان کرد: این صندوق استانی در جدول صندوق کارآفرینی امید کشور در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب این حوزه در استان رتبه بیست و سوم این جدول را کسب کرده است.

به گزارش عصر اترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت رتبه های کسب شده این چهار بانک عامل استانی در جدول پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور به طرح های مصوب این حوزه در استان، عنوان کرد: این جایگاه کسب شده برای استان در جدول بانک های کشوری گویای آن است که در سطح استان یا دستگاه های اجرایی، یا فرمانداران و یا بانک های عامل در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته اند.

شجاعی گفت: این جدول حکایت از آن دارد که مسئولان ذی ربط خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان ها بدتر عمل کرده اند و این در حالی است که سطح معیشت و درآمد خراسان شمالی ضعیف است و عدم جذب این تسهیلات اشتغالزا نیز جای بحث دارد.

وی با تاکید بر این نکته که تمامی مسئولان ذی ربط در این حوزه باید این طرح اشتغالزای کشوری را ویژه ببینند، دستور داد: اعضای این کارگروه طی جلسه ای با یکدیگر باید مشکلات پیش رو در جذب این اعتبارات و پرداخت آن به طرح های مصوب را احصا و مرتفع کنند.

وی همچنین اعلام کرد: در جلسه بعدی کارگروه اشتغال استان، روسای بانک ها و مسئولان استانی باید به بنده گزارشی را ارائه دهند مبنی بر اینکه خراسان شمالی در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب اشتغال پایدار روستایی و عشایری خود، از رده های پایین جدول به رده یک این جدول جهش کرده باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در صورت عدم تحقق این مطالبه، مسئول ذی ربط باید از مسئولیت خود خداحافظی کند و تشریف ببرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک