جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۱۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ساعت ۱۰:۵۲
شجاعی دستور داد:

سهم ایجاد مشاغل حوزه الکترونیک در استان افزایش یابد/تسهیلات این حوزه را به طرح های مصوب ارائه دهید

استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه خراسان شمالی در جذب سهم اعتبارات تسهیلاتی اش برای ایجاد و راه اندازی مشاغل حوزه الکترونیک بسیار عقب، مانده است، دستور داد: مسئولان ذی ربط باید این سهم تسهیلاتی را در قالب طرح های مصوب، جذب و ایجاد اشتغال کنند.
سهم ایجاد مشاغل حوزه الکترونیک در استان افزایش یابد/تسهیلات این حوزه را به طرح های مصوب ارائه دهید,

به گزارش عصر اترک، سیدعلی مرتضوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در کارگروه اشتغال استان درباره سهم ابلاغی از اعتبارات تسهیلاتی استان برای ایجاد مشاغل حوزه الکترونیک اظهار کرد: سهم خراسان شمالی از اعتبارات تسهیلاتی به منظور راه اندازی مشاغل در حوزه الکترونیک 22 میلیارد تومان است.

مرتضوی گفت: در همین راستا، 140 طرح برای دریافت 23 میلیارد تومان تسهیلات به این اداره کل ارجاع شده اند  که از این تعداد طرح متقاضی تسهیلات، تعداد 130 طرح را به بانک های استان ارسال کرده ایم تا پس از تایید آنها در بانک ها، در مجموع به آنها 13 میلیارد تومان تسهیلات از محل این سهم ابلاغی اعطا شود.

وی افزود: تا به کنون فقط یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به تعدادی از این طرح های مصوب شده در بانک ها اعطا شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این مبلغ از تسهیلات پرداخت شده به طرح های مصوب حوزه الکترونیک به آن معنا است که تا به کنون فقط کمتر از 10 درصد از کل سهم اعتبار تسهیلاتی ابلاغ شده در این حوزه به استان بوده است.

به گزارش عصر اترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه از این مبلغ تسهیلات پرداخت شده به طرح های تایید شده حوزه الکترونیک گلایه کرد و گفت: استان خراسان شمالی در پرداخت این تسهیلات به طرح های متقاضی در این حوزه بسیار عقب است.

شجاعی تصریح کرد: این در حالی است که دولت بر رشد در ایجاد و راه اندازی مشاغل حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه ای در کشور بسیار تاکید دارد و آن را مهم می داند.

وی تاکید کرد: درصورتیکه استان این سهم ابلاغی را جذب نکند حتما در این بخش با مصیبت عقب ماندگی روبرو خواهد شد درحالیکه راه اندازی مشاغل و فعالیت های حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات از مهمترین شاخص های توسعه ای هر استان باید به شمار برود.

وی در ادامه با اعلام اینکه خراسان شمالی باید اعطای تسهیلات به طرح های تایید شده حوزه الکترونیک از این سهم ابلاغی را افزایش دهد، دستور داد: اداره کل فناوری و اطلاعات استان با حضور مسئولان پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، شرکت های دانش بنیان، اصناف و دیگر مسئولان ذی ربط در استان جلسه ای برگزار کند و طی همفکری با یکدیگر این هدف را پیگیری و محقق کنند.

شجاعی خاطر نشان کرد: در جلسه بعدی این اداره کل باید به من گزارشی ارائه دهد که سهم تسهیلات اعطا شده به طرح های حوزه الکترونیک که متقاضی تسهیلات هستند از10 درصد به 15 رسیده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک