جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ساعت ۹:۳۸
دبیر کارگروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی:

تولید لباس های محلی در خراسان شمالی ساماندهی می شوند/تولید ۱۰ فیلم در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

دبیر کارگروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: حمایت از طراحی و دوخت لباس های محلی در استان همچنین ساماندهی و آموزش تولیدکنندگان پوشاک با الگوی ایرانی و اسلامی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی قرار گرفته است.
تولید لباس های محلی در خراسان شمالی ساماندهی می شوند/تولید 10 فیلم در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب,

ابوالحسن حیدری، دبیر کارگروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک، با اشاره به سالروز واقعه تاریخی کشف حجاب رضا خانی اظهار کرد: تببین فرهنگ عفاف و حجاب در قالب تولیدات فرهنگی، هنری و اقتصادی از جمله برنامه های در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد است.

حیدری افزود: در همین راستا، در این اداره کل، کارگروه عفاف و حجاب با عضویت ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستانی و انجمن های فرهنگی و هنری استان تشکیل شده است.

وی افزود: نقش این کارگروه سیاست گذاری، اجرای برنامه ها و نظارت بر نحوه اجرای برنامه ها است.

وی درباره سیاست های تدوین شده این کارگروه استانی در زمینه اجرای برنامه ها با رویکرد عفاف و حجاب نیز عنوان کرد: حمایت از تولید نشریات، حمایت از تولیدات هنری در قالب فیلم کوتاه، مستند، نمایش و انیمیشن ، برگزاری دوره های آموزشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، حمایت از برگزاری نمایشگاه های استانی و شهرستانی با رویکرد عفاف و حجاب را این کارگروه تببین و پیگیری می کند.

دبیر کارگروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی همچنین افزود: حمایت برای حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان در نمایشگاه های عفاف و حجاب کشوری، حمایت از الگوسازی در قالب تولید ایده و راه اندازی کارگاه های تولیدی، نظارت بر محتوای تولیدات فرهنگی و هنری استان با رویکرد عفاف و حجاب از دیگر برنامه هایی است که این کارگروه پیگیری می کند.

وی در ادامه بیان کرد: یک فعال بخش خصوصی در حوزه طراحی و دوخت لباس بومی و محلی در استان با حمایت این کارگروه توانست مجوز اولین آموزشگاه تخصصی طراحی و دوخت لباس محلی را در استان اخذ کند تا تولید اصولی تولید لباس با رویکرد لباس های ایرانی و اسلامی در استان بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: این آموزشگاه در دهه فجر امسال به عنوان نماینده استان در جشنواره ملی مد و لباس فجر شرکت خواهد کرد و به ارائه اثر می پردازد.

حیدری همچنین گفت: شناسایی و ساماندهی تولیدکنندگان البسه و پوشاک در استان همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی از آنان با هدف ارائه آموزش های هدفمند به آنان در راستای رویکرد یاد شده نیز در دستور کار این کارگروه است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، از ظرفیت های آموزشی بنیاد ملی مد و لباس کشور نیز بهره خواهیم گرفت.

وی در ادامه درباره اقدامات اجرایی انجام شده با رویکرد عفاف و حجاب که مورد حمایت این کارگروه استانی است نیز اعلام کرد: طی یک سال و نیم گذشته فارغ التحصیلان و اعضای انجمن سینمای جوان استان 10 فیلم کوتاه و مستند با رویکرد عفاف و حجاب را تولید کرد ه اند که این 10 فیلم به جشنواره ملی حسنی راه یافتند.

دبیر کارگروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود درباره نتایج سیاست های تدوین شده این کارگروه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز اظهار کرد: اثر اجرای سیاست های تدوین شده خوب بوده است.

در عین حال، حیدری افزود: با توجه به سرعت تهاجمات فرهنگی به کشور باید بر عملکرد خود در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ و مبانی الگوهای ایرانی و اسلامی سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک