شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ساعت ۹:۵۹
در جمع اعضای شورای برنامه ریزی خراسان شمالی اعلام شد:

برنامه ریزی برای اشتغال پایدار بانوان در دستور کار مدیران قرار گیرد

استاندار خراسان شمالی با تصریح بر اینکه مدیران خراسان شمالی تا به حال برنامه ای برای ایجاد اشتغال و پایدار کردن اشتغال بانوان نداشته اند، اعلام کرد: حفظ و ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان استان باید در اولویت برنامه ریزی های مدیران استان قرار گیرد.
برنامه ریزی برای اشتغال پایدار بانوان در دستور کار مدیران قرار گیرد,

به گزارش عصر اترک، ملیحه یغمایی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در جمع اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در سطح روستاهای خراسان شمالی 16 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آنان در سطح شهرهای استان هشت درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار، در سطح استان تعداد بانوان شاغل در ادارات کمتر است، گفت: اغلب بانوان شاغل در استان در بخش خصوصی به ویژه در حوزه کارگری مشغول به کار هستند.

وی افزود: میانگین نرخ سن این بانوان شاغل در استان 35 سال است.

یغمایی در ادامه با اشاره به این مطلب که استانداری برای ایجاد اشتغال برای بانوان جویای کار در استان تلاش کرده است که امکان تسهیلاتی برای آنان فراهم کند، عنوان کرد: در همین راستا، 300 نفر از بانوان هم استانی از محل دریافت تسهیلات سه میلیون تومانی شاغل شدند.

وی گفت: 65 نفر از آنان در روستای کلاته محمد علی پهلوان ساکن بودند که از محل این تسهیلات یک کارگاه خیاطی راه اندازی کردند و شاغل شدند.

به گزارش عصر اترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب بانوان در استان در روستاها ساکن و مشغول به کار هستند و میانگین سن اشتغال آنان نیز 35 سال است، این موضوع از وجود نیروهای آماده به کار در گروه بانوان در سطح استان حکایت دارد.

شجاعی با تصریح بر این مطلب که بانوان شاغل به ویژه در روستاها، نیروهای مولدی هستند که تامین غذایی مصرف کنندگان را در دست دارند، افزود: این نیروها، سربار جامعه نیستند بلکه آنها با وجود تمام بی توجهی های مدیریتی در سطح استان، سختی های کار در روستا را پذیرفته اند و ادامه فعالیت داده اند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا در همین راستا، مدیران و مسئولان شهرستانی و استانی تا به حال برای این نیروی کار آماده به کار و حاضر در میدان، برنامه ای به منظور پایدار کردن اشتغال آنان و ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای آنان داشته اند؟ گفت: خیر!

وی تصریح کرد: نکته این است که مسئولان تا به کنون برای افزایش و رشد ارزش افزوده فعالیت این بانوان شاغل در روستاها اقدامی کرده اند که موجب رشد رفاه خانواده های آنان نیز بشود!

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه پایداری اشتغال و فعالیت و ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای بانوان استان باید در اولویت برنامه ریزی های مدیران و مسئولان استانی قرار بگیرد، تصریح کرد: مسئولان استانی باید به دنبال حفظ و جذب نیروهای مولد در گروه بانوان استان بروند.

شجاعی پیشنهاد داد: در سایه تشکیل شرکت های تعاونی امکان اشتغال های پایدار و اقتصادی را برای بانوان در استان فراهم شود که بنده نیز در این زمینه کمک خواهم کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک